آزمون های حوزه علمیه خراسان در سال جاری به صورت مجازی برگزار شد

حجت الاسلام علوی آبزیز با بیان اینکه استفاده از آموزش مجازی زمینه ای برای برقراری عدالت آموزشی خواهد بود و تمامی طلاب از ظرفیت اساتید توانمند به صورت یکسان برخودار می شوند، گفت:تمامی آزمون های حوزه علمیه خراسان در سال جاری به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سیدحمید علوی آزیز» امروز ( ۱۶ شهریور) در مراسم رونمایی از زیرساخت های آموزش مجازی حوطه علمیه خراسان با بیان اینکه تهدید کرونا در حوزه علمیه خراسان به یک فرصت تبدیل شد، گفت: اگر چه از سال های گذشته زیرساخت های مناسبی برای آموزش مجازی در همه ی ابعاد از جمله برگزاری آزمون ها و ارائه دروس به صورت آنلاین و آفلاین آماده بوده، اما هیچ وقت مورد آزمایش جدی قرار نگرفته بود و با شیوع ویروس کرونا همکاران در بخش فناوری اطلاعات و مرکز آموزش مجازی این حوزه با تلاش های شبانه روزی، آن را در دو بخش تقویت زیرساخت ها و  تولید محتوای فاخر، به انجام رساندند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه در سال جاری، تمامی آزمون های حوزه علمیه خراسان به صورت مجازی برگزار شد، افزود: برخی از دشواری و کمبودهای کار در این فرصت، آشکار شد تا حوزه به سمت ارتقاء سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری آموزش مجازی با توسعه زیرساخت های آن، گام بردارد.

 

وی ابراز کرد: در هفت ماه گذشته با حمایت های بی دریغ مدیر ح.زه علمیه خراسان و تاکید ایشان بر گسترش کیفی و کمی آموزش های مجازی، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و فیلم های کار با سامانه‌ی آموزش مجازی، آماده و به تمامی مدارس علمیه ابلاغ شد و امروز در کنار ۱۶۰ مدرسه علمیه خراسان، ۱۶۰ حوزه علمیه‌ی مجازی داریم که دروس و آموزش ها را به صورت برخط به طلاب ارائه می دهند.

 

حجت الاسلام  علوی آزیز تصریح کرد: با در نظر گرفتن ۱۶۰ مدرسه علمیه با متوسط ۱۵ تا ۲۰ کلاس در مدرسه که به صورت هم زمان ۴ کلاس برگزار کنند، نیاز به استفاده  همزمان ۱۰ هزار طلبه از سامانه ی آموزش مجازی خواهد بود لذا توسعه زیرساخت های فنی، در دستور کار قرار گرفت.

 

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه استفاده از آموزش مجازی، زمینه ای برای برقراری عدالت آموزشی خواهد بود و تمامی طلاب از ظرفیت اساتید توانمند و عالی به صورت یکسان برخودار می شوند، گفت: تمامی محتوای دروس مقطع عمومی از فقه و اصول و ادبیات عرب با استانداردهای آموزشی تهیه شده است و در این سامانه مورد استفاده قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین علوی آزیز یادآورشد: با شروع سال تحصیلی جدید، پانزده روز نخست برای یادآوری دروس گذشته و مورد آزمایش قرار دادن سامانه ی آموزش مجازی در نظر گرفته شده لذا همکاری همه در ارتقا بهره وری از این سامانه مدنظر اس

کد خبر 968564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha