وجود ۸۱ تعاونی فعال در نهبندان/ تعاونی ها ظرفیت قانونی ایجاد اشتغال و اقتصاد را دنبال کنند

بیکی از وجود ۸۱ تعاونی فعال در نهبندان خبر داد و گفت: ۲۵ درصد اشتغال و اقتصاد کشور را باید تعاونی ها به دوش بگیرند که هنوز به این ظرفیت قانونی نرسیده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (16 شهریور) در جلسه ستاد توسعه تعاون و گروه کاری اشتغال شهرستان نهبندان اظهار کرد: در شهرستان نهبندان هنوز به ظرفیت قانونی تعاونی ها برای تاثیرگذاری در حوزه اشتغال و اقتصاد نرسیده ایم، چراکه 25 درصد اشتغال و اقتصاد کشور را باید تعاونی ها تامین کنند.

 

فرماندار نهبندان از وجود 81 تعاونی فعال در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: تعاونی های شهرستان پایش شده اند چراکه ما به تعاونی های فعال و تخصصی نیاز داریم تا مشکل اقتصاد و اشتغال را رفع کنیم بنابراین تعاونی ها باید به دنبال ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خود باشند.

 

بیکی تصریح کرد: بازدید از شرکت های تعاونی برای احصای مشکلات آن ها انجام شده است، لذا آب مورد نیاز مجتمع های دامپروری و مجتمع الگویی که برای فعالیت های اقتصادی مناسب هستند، تامین می شود.

 

وی با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی دامپروری در روستای حیدرآباد، گفت: آورده اعضای این شرکت تعاونی خوب است، همچنین تسهیلات کم بهره برای پرورش شتر با همکاری بنیاد برکت پرداخت می شود و مرکز پایش و نگهداری قرنطینه شتر به زودی افتتاح خواهد شد.

 

فرماندر نهبندان با اشاره به طرح توسعه خوشه های صنایع دستی در خراسان جنوبی، افزود: در این طرح تاکنون بیش از سه هزار فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی استان پیش بینی شده و شهرستان نهبندان هم به صورت تخصصی در خوشه گلیم سوزنی فعال می شود.

 

بیکی طرح توسعه خوشه های صنایع دستی را فرصتی برای توانمندی بانوان هنرمند عنوان کرد و گفت: در این طرح که با همکاری استانداری خراسان جنوبی، صندوق کارآفرینی امید و اداره کل میراث فرهنگی اجرا می شود، هنرمندان صنایع دستی بیمه و به آن ها تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد شد.

کد خبر 968577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha