لزوم بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌های مازندران برای تحقق جهش تولید

اصغری بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی برای تحقق شعار سال(جهش تولید) و اشتغالزایی هدفمند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ «کامران اصغری» بعد از ظهر امروز(۱۶شهریور) در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان جویبار اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و حفظ اشتغال موجود با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌ شرکت‌های تولیدی و تعاونی‌ها محقق می‌شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از برگزاری بیش از 100 مورد کارگروه‌های توسعه تعاون در شهرستان‌های مازندران خبر داد و افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ مورد نظارت بر مجامع شرکت‌های تعاونی استان مازندران انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم ۲۵ درصد از اقتصاد ملی باید از طریق تعاونی‌ها محقق شود، تصریح کرد: تعاونی‌ها با نقش موثر می‌توانند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را حل کنند.

 

این مسئول با اعلام اینکه جویبار پایین‌ترین نرخ بیکاری نسبت به سایر شهرستان‌های دیگر را دارد،‌خاطرنشان کرد: شهرستان جویبار دارای ظرفیت‌های متعددی برای تشکیل تعاونی و رونق تولید است و در بخش صنعت، بازیافت، کشاورزی و ورزش در کشور زبانزد است.
 

اصغری با تأکید بر اینکه در حال حاضر 13 هزار و 800  تعاونی در استان وجود دارد، گفت: این تعاونی‌ها با ایجاد 154 هزار شغل در بخش‌های مختلف بیش از پنج درصد از اقتصاد ملی را تشکیل می‌دهند.
 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام اتاق تعاون ایران، نتایج حاصله از پایش محیط کسب‌وکار بخش تعاون در زمستان ۹۸، نشان از این دارد که استان مازندران دارای رتبه نخست و بهترین محیط کسب‌وکار در بخش تعاون کشور است.
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از تلاش برای رفع موانع و تسهیل در کار تعاونی‌ها و جامعه کار و تلاش استان خبر داد و گفت: آموزش اعضای تعاونی‌ها بسیاری از مشکلات در مجموعه تعاونی‌ها را برطرف می‌کند.
 

این مسئول با اشاره به اینکه ساختار تعاونی‌ها مشارکت اجتماعی و اقتصادی مردم را به دنبال دارد، بیان کرد: ساختار تعاون بر این اصل استوار است که سرمایه‌های خرد مردم در قالب یک شرکت تعاونی یک سرمایه کلانی را تشکیل دهد تا بتوانند در کنار هم فعالیت اقتصادی انجام دهند.

 

اصغری در پایان گفت: بخش تعاون نیازمند تعامل و هم‌گرایی همه نهادها برای رسیدن به هدف مهمی است که به ایجاد اشتغال پایدار ختم شود.

 

کد خبر 968632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha