صادرات ۵ میلیون دلاری تعاونی های خراسان جنوبی

اشرفی گفت: از ابتدای امسال با وجود محدودیت های کرونایی، تعاونی های خراسان جنوبی پنج میلیون و ۳۳۰ هزار دلار صادرات کالا به کشورهای همسایه داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ «غلامرضا اشرفی» صبح امروز (۱۷ شهریور) در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۱۸ شرکت‌های تعاونی با ۷۰۷ هزار و ۵۳۴ عضو و بیش از ۳۸۷ میلیارد ریال سرمایه فعال هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: ۲۴ درصد اعضای شرکت های تعاونی های استان در بخش خدمات، ۲۱ درصد در حوزه صنعت و ۲۰ درصد در حوزه کشاورزی فعالیت دارند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹ تعاونی در استان ۲۶ برند را به ثبت رسانده‌اند، تصریح کرد: هم اکنون ۱۲۴ تعاونی زنان در استان فعال است که زمینه اشتغال یک هزار و ۴۹۳ نفر را فراهم کرده است.

 

اشرفی با اشاره به اینکه در زمینه رشد تشکیل تعاونی‌ها در یک سال گذشته توانستیم با رشد ۶ درصدی رتبه دوم کشوری را کسب کنیم، ادامه داد: تعاونی های استان از ابتدای امسال با وجود محدودیت های کرونایی پنج میلیون و ۳۳۰ هزار دلار صادرات کالا به کشورهای همسایه داشته اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: همچنین یکی از کارهایی که دنبال می کنیم این است که از شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران برای آبادسازی شهرها استفاده کنیم و در این راستا پنج شرکت در شهرهای استان فعالیت خود را آغاز می‎‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۸۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای تعاونی‌ها برگزار شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری در بحث شرکت تعاونی ها ۲۵۸ مورد نظارت انجام شده است.

 

اشرفی با اشاره به اینکه ۲ تعاونی در نهبندان و طبس با شیوع ویروس کرونا خط تولید خود را تغییر دادند، گفت: این تعاونی‌ها به تولید بسته‌های بهداشتی برای جامعه هدف پرداختند و در این راستا حدود ۱۲ هزار ماسک روزانه تولید می‌کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به تعاونی های استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه حمایتی به ۳۰ تعاونی روستایی و عشایری پرداخت شده است.

 

کد خبر 968826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha