شهید ایمانی در مدت خدمت در سوریه حتی ریالی حقوق نگرفت

پدر شهید ایمانی در دیدار مدیران ستاد کانون های مساجد استان قم گفت:این شهید بزگوار برای ماه‌هایی که در سوریه بود هیچ حقوقی دریافت نکرد برخلاف اینکه بعضی می‌گویند اینها دنبال پول بودند! اما آنان برای خدا رفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازقم، طرح ملی «سه شنبه های تکریم» با حضور مسئولین بنیاد شهید و ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد استان قم در منزل خانواده شهیدان « مهدی ایمانی» برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در این دیدار با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) گفت:همه ما در زندگی دچار غفلت می شویم و غبار جلوی دیدمان را می گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود:در این شرایط قلب هایمان مرتب دچار غفلت و زنگار می شود و نیاز داریم با روش های مختلف این غبار را بزداییم و مسر بندگی را طی کنیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از این روش ها آشنایی با سیره شهدا و پیاده کردن راه و روش آنها در زندگی است گفت: ما وظیفه داریم دنباله رو شهدا و منت دار خانواده شهدا باشیم.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه خانواده شهدا بدون هیچ توقعی مدافع انقلاب بوده اند و با خون شهید خود و استقامت خود، انقلاب را بیمه کرده اند.

 

 وی با بیان اینکه بهترین ثمره این دیدارها  شنیدن راه و روش و منش شهید است ادامه داد: ما باید سبک و شیوه زندگی شهدا را در جامعه احیا و زنده نگه داریم.

 

                                         

مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد استان قم باید مطالب را شنیده و روی سبک زندگی شهدا کار شود، ما قصد داریم در این طرح سیره شهدا را از طریق کانون های مساجد به نسل جوان منتقل کنیم.

 

پدر شهید ایمانی نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از فرزندش پرداخت و گفت: ما مهدی را نشناختیم و بعد از شهادت، کم کم به رازهای کارهای او پی بردیم. در ابتدا که سر کار رفت حقوق چند ماه اولش را رد مظالم داد .

 

 

ایمانی ادامه داد: این شهید بزگوار برای ماه‌هایی که در سوریه بود هیچ حقوقی دریافت نکرد برخلاف اینکه بعضی می‌گویند اینها دنبال پول بودند! آنان برای خدا رفتند.

 

وی با بیان اینکه مهدی در اخلاق نمونه بود افزود: مهدی اهل نماز شب و گریه‌های شبانه بود و در زیرزمین خانه اتاقی داریم که محل عبادت و راز و نیاز شبانه مهدی بود.

 

ایمانی افزود: مهدی در عمر سراسر پر خیروبرکت خود جز به خدمت خلق و گره‌گشایی و دستگیری از هم نوعانش در پی هدف دیگری نبود. در همه حال و در هر شرایطی لبخند آرام‌بخش او از چهره‌اش محو نشد تواضع، سادگی و خوش‌رویی سیمای او را در نظر همگان ماندگار کرد.

 

                                       

شهید مهدی ایمانی فردویی متولد سال ۱۳۶۲ هجری شمسی بود و این افتخار را داشت که به مدت ۱۴ سال، خادم آستان مقدس حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و مسئول انتظامات صحن مقدس صاحب الزمان (عج) و در خدمت زائران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) باشد.

 

شهید مهدی ایمانی در سن ۳۴ سالگی، پس از چند بار اعزام داوطلبانه به مناطق عملیاتی سوریه روز ۲۲ آذرماه سال ۹۶، در منطقه دیرالزور به آرزوی قلبی خود، مقام والای شهادت نائل آمد و پس از شهادت، پیکر مطهرش در حرم حضرت معصومه (س) آرام گرفت.

 

لازم به ذکر است ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با شروع دهه کرامت «طرح ملی سه شنبه های تکریم» را  در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا کرد.

 

این طرح به عنوان یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است  که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و با لحاظ اقتضائات محلی با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت محترم مسجد اجرا می شود.

 

                                          

 

شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله از اهداف این طرح است.

کد خبر 969154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha