خسارات مالی زیادی به مردم روستاهای رامیان و آزادشهر وارد شده است

نماینده مردم رامیان و آزدشهر ضمن تشکر از استاندار گلستان برای خدمات رسانی به زلزله زدگان شهرستان های رامیان و آزادشهر گفت: مردم در روستاهای این شهرستان ها خسارات مالی زیادی دیده اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، غلامعلی کوهساری در ادامه جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه 19 شهریور در اخطار قانون اساسی و با استناد به اصل 67 گفت: همه نمایندگان در برابر قرآن سوگند یاد کردند تا از حقوق مردم دفاع کنند. در چند روز گذشته زلزله ای به قدرت 5.1 ریشتر روستاهای جنوب شهرستان رامیان را لرزاند و 34 نفر از مردم در این حادثه مصدوم شدند. خسارات مالی زیادی به روستاهای رامیان و آزادشهر وارد شده است و مردم آسیب دیده اند.

 

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با تشکر از استاندار گلستان و معاون عمرانی وی برای خدمات رسانی به مردم آسیب دیده گفت: درست است خدمات رسانی به مردم انجام شده است اما کمبود امکانات و تجهیزات خدمات رسان به مردم در حوادثی نظیر سیل، زلزله و آتش سوزی مشهود است و باید امکانات و تجهیزات لازم فراهم شود و در صورت وقوق حوادث خسارات وارده به مردم به حداقل برسد.

 

محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: مسئله زلزله رامیان حائز اهمیت است همکاران در کمیسیون عمران این موضوع را مورد پیگیری قرار دهند و مشکلات مردم در این رابطه باید حل شود.

 

همچنین، محمود احمدی بیغش در ادامه جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: اگر ما مشکلی می بینیم، باید به دنبال رفع مشکل برویم نه اینکه با اصلاح آیین نامه بخواهیم آن را رد کنیم. در بسیاری از کمیسیون های تخصصی مجلس داوطلب زیادی برای عضویت وجود دارد چرا که نماینده با عضویت در این کمیسیون ها می تواند از بخش های مختلف سوال بپرسد و مطالبات مردم را دنبال کند.

 

نماینده مردم شازند در مجلس با اشاره به طرح اصلاح ماده 38 آیین نامه داخلی مجلس که با هدف اصلاح آیین نامه مربوط به تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی تشکیل شد، اظهار داشت: به همان دلیلی که نمایندگان برای عضویت در یک کمیسیون بسیار مشتاق هستند به همان دلیل رغبت و انگیزه نیز برای عضویت در برخی کمیسیون ها ندارند، به عنوان مثال یک فرد از کمیسیون صنایع می تواند در بسیاری از امور از وزارت صنعت و زیرمجموعه های آن اگر ایراد یا ناهنجاری ببیند، سوال کرده و حتی تذکر دهد اما این انگیزه در کمیسیون قضایی وجود ندارد و باید این مشکل رفع شود. ما باید برای حضور نمایندگان در برخی کمیسیون ها رغبت و انگیزه ایجاد کنیم./

کد خبر 969611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha