سه شنبه های تکریم این هفته همدان میزبان شهید «مهدی فریدونی» در شهرستان بهار بود

طرح ملی سه شنبه های تکریم در یازدهمین هفته خود میزبان خانواده شهید «مهدی فریدونی» در منزل این شهید والامقام در شهرستان بهار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، یازدهمین طرح ملی سه شنبه های تکریم صبح امروز (19 شهریور) در منزل شهید «مهدی فریدونی» با حضور فرماندار شهرستان بهار، رئیس حوزه علمیه ، جانشین فرمانده سپاه بهار و جمعی از مسئولین شهرستان بهار برگزار شد.

 

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در این مراسم  به لزوم توجه به کارکردهای مختلف مسجد اشاره کرد و گفت: لزوم توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و نشر آن در جامعه از کارکردهای مهم مسجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: طرح سه شنبه های تکریم گامی مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان است.

 

وی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت، سدی محکم در برابر توطئه های دشمنان ایجاد می کند، بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز، تکریم خانواده های معظم شهدا به عنوان اسوه های ایثار، صبر و مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین هدف طرح سه شنبه های تکریم است.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح سه شنبه های تکریم از برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های مساجد کشور است که به صورت کشوری برگزار و هر هفته به یک خانواده شهید سرکشی می شود.

 

در ادامه این مراسم یکی از بستگان شهید خاطراتی را در مورد نحوه شهادت این شهید والامقام بیان کردند. شهید «مهدی فریدونی» از شهدای شاخص شهرستان بهار در سال جاری است.

 

گفتنی است، شهید مهدی فريدوني چهارم مهر ماه سال 1342 در شهرستان بهار به دنیا آمد. پدرش خیرالله نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. سال 1364 ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. 20 شهریور سال 1365 با سمت فرمانده گروهان در جزیره مجنون به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهداي زادگاهش به خاک سپردند. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

 

کد خبر 969759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha