افتتاح نخستین آزمایشگاه تشخیص مولکولی دولتی در جنوب کرمان

اصغر مکارم گفت: پیش از ظهر امروز با حضور فرمانده سپاه ثارالله کرمان نخستین آزمایشگاه تشخیص مولکولی با اعتبار دولتی در جنوب کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «اصغر مکارم» پیش از ظهر امروز 19 شهریور در آیین افتتاح 2 آزمایشگاه در بیمارستان امام خمینی جیرفت، گفت: امروز با حضور فرمانده سپاه ثارالله کرمان نخستین آزمایشگاه تشخیص مولکولی با اعتبار دولتی در جنوب کرمان افتتاح شد، زیر بنای این آزمایشگاه 105 متر مربع می باشد که با اعتباری قریب 5 میلیارد تومان تجهیز و راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: تجهیزات آزمایشگاه تشخیص مولکولی بیمارستان امام خمینی جیرفت از پگ های اهدائی کشور هندوستان به ایران هستند که از میان 6 دانشگاه علوم پزشکی کشور که متقاضی آن بودند با پیگیری های صورت گرفته به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اختصاص داده شد و خوشبختانه این پی سی آر جزو پیشرفته ترن پی سی آرهای دنیا است و این ظرفیت را دارد که هم زمان 98 آزمایش انجام دهد.

وی با بیان این مطلب که به جز این پی سی آر 2 دستگاه دیگر نیز در منطقه داریم که ظرفیت آنها نصف این دستگاه می باشد که در آزمایشگاه های تحقیقات و بیمارستان امام خمینی جیرفت در حال استفاده هستند، تصریح کرد: آزمایشگاه اولیه در بحث تست های بیمای کووید 19 با مشارکت بخش خصوصی بود تا این که این امکانات آزمایشگاهی به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اختصاص یافت و با تأیید وزارت بهداشت به عنوان یک آزمایشگاه رسمی در سطح کشور راه اندازی می شود.

مکارم خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه علاوه بر انجام تست های کووید 19 بیماری آنفوآنزا و بیماری‌های ویروسی دیگر را نیز انجام می دهد که از مزایای این دستگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به این که در بیمارستان 12 فروردین کهنوج نیز یک دستگاه پی سی آر راه اندازی می شود تا بسته به ضرورت و شرایطی که اتفاق می افتد، استفاده شود، خاطرنشان کرد: طی مدت شیوع بیماری کووید 19 بیش از 7 و نیم میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاه هی برای آزمایشگاه های دانشگاه خریداری و توزیع شده و در حال حاضر آمار بیماری منطقه جنوب کرمان در کمترین میزان است.

وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 سپاه در شهرستان های جنوب کرمان از اصلی ترین همکاران حوزه سلامت در مقابله با بیماری بود و به جرات می توان گفت؛ در برخی مسائل دغدغه سپاه از ما بیشتر بوده و خداوند این توفیق را داد که با این نهاد مردمی هم افزایی ایجاد شود تا بتوانیم این ویروس خطرناک که دنیا در کنترل آن متحیر مانده است را با حدقل ضایعات مدیریت کنیم و در وضعیت بیماری نیز به لطف خداوند متعال منطقه وضعیتی مناسب دارد.

مکارم در خاتمه با بیان این مطلب که آزمایشگاه اورژانس بیمارستان امام خمینی جیرفت نیز با اعتباری بیش از 2 و نیم میلیارد تومان راه اندازی شده است، تاکید کرد: این اقدام با هدف تفکیک بیماران ایجاد شده است، در گذشته کلیه آزمایش های بیمارستان امام خمینی در یک آزمایشگاه جنرال پوشش داده می شد اما این آزمایشگاه فقط ویژه بیماران اورژانسی است تا تسریع در کار باشد هر چند ممکن است صرفه اقتصادی نداشته باشد اما خدمتی است که ذی نفع آن مردم هستند.

کد خبر 969801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha