شخصیت معنوی ائمه اطهار (ع) گنج های ارزشمند و فناناپذیری در عرصه فرهنگ هستند

فلاح لاله زاری ائمه اطهار (ع) را گنج های پنهان و سرمایه های غنی و ارزشمند دانست و گفت: متاسفانه از این سرمایه های غنی کم استفاده و بهره مند می شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «فرشید فلاح لاله زاری» در نشست علمی کنگره بین المللی امام سجاد که تحت عنوان امام سجاد (ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت گفت: شخصیت معنوی ائمه اطهار (ع) گنج های ارزشمند و فناناپذیری در عرصه فرهنگ هستند که هرچه از آنها بهره گیری کنیم کم است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه باید بیشتر از این سرمایه های معنوی بهره مند شویم ادامه داد: نظام اسلامی الگویی مبتنی بر عقلانیت، معنویت به جهان نشان داده است.

 

وی با بیان اینکه تاریخچه ای از برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) اضافه کرد: این کنگره ۱۰ سال قبل به ابتکار آیت الله نعیم آبادی در بندرعباس با هدف آشکار کردن گنج نهفته در صحیفه سجادیه شکل گرفت و در این سالها به تبیین شخصیت علمی و معنوی حضرت زین العابدین (ع) پرداخت.

 

فلاح لاله زاری با اشاره به اینکه این کنگره همه ساله در فاصله زمانی ۱۲ تا ۲۵ محرم که مصادف با ایام شهادت آن حضرت است برگزار می شود اظهارداشت: در کنار این کنگره 40 نشست علمی و فرهنگی با مشارکت 14 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانهای مختلف کشور برگزار شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه مراجع تقلید همه ساله برای این کنگره پیام صادر می کنند گفت: در عرصه بین المللی نیز نشست های بین المللی در کشورهای مختلف تاکنون با همکاری رایزن های فرهنگی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نشست علمی امروز که با عنوان امام سجاد (ع) اسوه عقلانیت، معنویت و مقاومت در سمنان برگزار شد اظهارکرد: اولین نشست از این نوع است که در این استان برگزار می شود.

 

این نشست علمی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با مشارکت و همکاری دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه این استان برگزار و سخنرانان در آن به تبیین ابعاد شخصیت حضرت سجاد امام زین العابدین (ع) و صحیفه سجادیه پرداختند.

 

آیت الله عباسعلی اختری عضو مجلس خبرگان رهبری، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امام جمعه سرخه و آیت الله نعیم آبادی بنیانگذار کنگره بین المللی امام سجاد (ع) از جمله سخنرانان این نشست علمی بودند

کد خبر 969849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha