توهین به پیامبر اعظم (ص) قلب همه آزادی خواهان عالم را جریحه دار کرد

افروغی با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم (ص)، گفت: قلب همه آزادی خواهان عالم از این توهین جریحه دار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید محمد یوسف افروعی» ظهر امروز (۲۱ شهریور ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر لیکک به اهمیت صبر و استقامت اشاره و اظهار کرد: انسان صبور، فعال بوده و صبر به معنای انفعال نیست.

 

امام جمعه شهر لیکک با بیان اینکه برترین اعمال انتظار فرج بوده که نوعی صبر محسوب مب شود، گفت: برای صبر، سکوت، ادب و احترام، حُسن خلق و مدارا احادیث و روایات زیادی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: حضرت زینب سلام الله علیها و کسی که بخاطر بیماری امام سجاد علیه السلام، قافله سالار هستند، چنان صبر، ادب و تواضع داشت که فقط در ائمه اطهار دیده می شود.

 

افروغی ضمن توصیه به رعایت ادب در جامعه به ویژه فضای مجازی، خاطرنشان کرد: با توجه به تفسیر زیبایی که دین از ادب دارد، ما هم باید مودب شویم.

 

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم (ص)، گفت: در نشریات کشور فرانسه که داعیه دار حقوق بشر است، به پیامبر اکرم (ص) توهین شد.

 

وی با بیان اینکه قلب همه آزادی خواهان عالم از این توهین جریحه دار شد، گفت: با این وجود به فضل الهی دشمنان دین به ویژه آمریکا، اسرائیل و خبیثان فرانسوی به زباله دان تاریخ می پیوندند.

 

افروغی ضمن تبیین جایگاه والای آموزش و پرورش، گفت:امام علی علیه السلام فرمود "«هر کس یک حرف به من آموخت، مرا بنده خویش کرد»، بنابراین ما بردگان معلمان خود هستیم.

 

امام جمعه لیکک یادآور شد: مقام معظم رهبری با تعبیری دقیق معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور خواند.

کد خبر 970437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha