خشم فلسطین از عادی سازی روابط منامه و تل آویو

گروه های فلسطینی توافقنامه عادی سازی روابط منامه و تل آویو را خیانت به ملت فلسطین دانستند و اعلام کردند: این اقدام حمایت از جنایت های اشغالگران در حق ملت فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، در پی اعلام توافقنامه عادی سازی روابط بین منامه و تل آویو از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، سازمان آزادیبخش فلسطین این اقدام منامه را خنجر خیانت دیگری به مسئله فلسطین دانست.

 

برهمین اساس، وزارت امور خارجه فلسطین سفیرخود در بحرین را فراخواند و از پادشاه بحرین خواست تا از این توافقنامه عقب نشینی کند.

 

تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه ای  این توافقنامه سه جانبه را به شدت محکوم کرد و آن را خیانت به قدس، مسجد الاقصی و مسئله فلسطین و حمایت از جنایت های شنیع اشغالگران در حق ملت فلسطین دانست.

 

در این بیانیه آمده است: عادی سازی روابط بحرین اقدامی فوق العاده خطرناک است، زیرا طرح صلح عربی و قطعنامه های عربی، اسلامی و بین المللی را نابود می کند.

 

از سوی دیگر، «مصطفی برغوثی» دبیرکل طرح ملی فلسطین، توافقنامه عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و بحرین را خیانت به مسئله فلسطین دانست.

 

برغوثی اعلام کرد: این توافقنامه خنجری بر پشت ملت فلسطین به شمار می آید.

 

در همین حال، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، اعلام کرد: عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی اصرار بر اجرای بندهای برنامه صلح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» است.

 

حماس اعلام کرد: حاکمان امارات و بحرین رضایت دادند که ابزاری در دست اشغالگران و کاخ سفید باشند. آنها پذیرفتند که معامله قرن را به قیمت عدالت خواهی فلسطین اجرا کنند.

 

«حازم قاسم» سخنگوی حماس گفت: پیوستن این کشورها به روند عادی سازی روابط، آنها را در معامله قرن که تجاوز ضد ملت فلسطین است، شریک می کند.

 

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد: این توافقنامه بیانگر قیمومیت آمریکا بر بحرین است. پادشاه بحرین و دولتش به دستور آمریکا رفتار می کنند.

 

پیش از این، گروه های فلسطین نسبت به عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی که ماه گذشته اعلام شد، مخالفت کرده بودند.

کد خبر 970543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha