موضع احزاب لبنانی در برابر تحریم‌های جدید آمریکا/منافع لبنان در اولویت است

شیخ نعیم قاسم ، معاون دبیرکل حزب الله لبنان می گوید که تحریم های آمریکا علیه لبنان اقدامی تجاوزکارانه و تلاشی ناکام برای به زانو درآوردن لبنان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، شیخ نعیم قاسم ، معاون دبیرکل حزب الله لبنان می گوید که تحریم های آمریکا علیه لبنان اقدامی تجاوزکارانه و تلاشی ناکام برای به زانو درآوردن لبنان است.

 

شیخ قاسم در مصاحبه ای با شبکه روسی راشاتودی عربی که روز پنجشنبه منتشر شد ، گفت: هدف تحریم های ایالات متحده تغییر معادلات سیاسی در لبنان است.

 

وی گفت: تحریم های ایالات متحده علیه شخصیت ها یا نهادهای لبنانی عزم مردم لبنان را تضعیف نخواهد کرد.

 

این مقام حزب الله گفت سیاست ایالات متحده در قبال لبنان این است که کشور را تحت فشار نگه دارد.

 

روز سه شنبه ایالات متحده، علی حسن خلیل وزیر دارایی سابق لبنان از حزب شیعه امل و یوسف فنیانوس وزیر حمل و نقل سابق از جنبش مارتین را به دلیل ادعای حمایت از حزب الله تحریم کرد.

 

امل و مارادا تحریم ها را محكوم كردند و تاكید كردند كه این اقدامات اهداف آنها را در جهت حاکمیت ملی و منافع مردم  تغییر نخواهد داد.

 

حزب الله همچنین روز چهارشنبه در بیانیه ای این تحریم ها را محکوم كرد و گفت دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این كشور یک مرجع تروریستی است كه در سراسر جهان ویرانی ایجاد می كند.

 

شیخ قاسم نیز مورد هدف تحریم های آمریکا قرار گرفته است.

 

در 16 می 2018 ، ایالات متحده و چندین شریک آن از جمله عربستان سعودی و بحرین با هدف قرار دادن سید حسن نصرالله و شیخ نعیم قاسم ، تحریم هایی را علیه رهبری حزب الله وضع کردند.

 

دولت ترامپ در اواخر اکتبر 2018 تحریم های بیشتری علیه حزب الله وضع کرد و افراد و سازمان های بین المللی را که با این گروه تجارت داشتند هدف قرار داد.

کد خبر 970554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha