از توزیع بیش از ۲۰۰ کتاب در طرح « نابغه های فهیم» تا تهیه بسته های معیشتی

میرزایی گفت: کانون فرهنگی هنری وحدت یزد سعی کرده با اجرای برنامه های مختلف در جهت معرفی کانون در منازل و ارتباط با جوانان و نوجوان گام بردارد.

خبرگزاری شبستان- یزد؛

استان یزد دارای بیش از 830 کانون فرهنگی هنری است که توانسته در سطح کشور در برنامه های مختلف کشوری و استانی فعال عمل کند.

اجرای برنامه های فرهنگی وهنری در قالب های مختلف با هدف احیای کارکردهای مساجد به عنوان گام اساسی در مساجد است که توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام می شود.

کانون فرهنگی هنری وحدت به عنوان یکی از کانون های فعال در استان یزد است که در سال های اخیر توانسته با اجرای برنامه های مختلف در جهت جذب جوانان و نوجوانان به مسجد گام بردارد.

در این راستا خبرگزاری شبستان در استان یزد گفت و گو با حسین میرزایی، مدیر مسئول کانون وحدت یزد داشته و در زمینه فعالیت های خود مطالبی ارائه کرده است که متن این گفت و گو به شرح زیر است:

شبستان: کانون خود را معرفی کنید و بیان کنید در چه حیطه هایی فعالیت های کانون را دنبال می کنید؟

کانون فرهنگی هنری وحدت یزد به عنوان یکی از کانون های فعال در استان یزد است که از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون نیز توانسته با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد و دستگاه های فرهنگی در جهت اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در استان، منطقه و محل خود گام بردارد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی کانون در شهر یزد ما سعی کرده ایم در جهت رفع محرومیت گام برداریم و در قالب های مختلف به شناسایی و حمایت از محرومان در این منطقه بپردازیم.

 

 

شبستان: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت های خود را در چه قالبی اجرا می کنید؟

متاسفانه با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت های کانون و مسجد تحت تاثیر قرار گرفت و تعطیل شد اما ما معتقدیم که هرگز فعالیت های مسجدی قطع نخواهد شد و بایستی در قالب های مختلف اجرا کرد.

از زمان شیوع ویروس کرونا ما شاهد حضور پرشور بچه های مسجد در تهیه بسته های معیشتی، تهیه بسته های بهداشتی، ضدعفونی کردن معابر و مساجد محله بودیم.

پس از آن نیز سعی کردیم فعالیت های خود را در قالب بستر فضای مجازی دنبال کنیم و از ابتدا با تشکیل گروه های مجازی برنامه های خود را از این طریق اجرا کردیم.

اطلاع رسانی در بستر فضای مجازی، برگزاری مسابقات کتابخوانی مجازی، دوره های آموزشی و سخنرانی از جمله این برنامه ها در این مدت است.

شبستان: اقدامات ابتکاری کانون در این مدت چه بوده است؟

اجرای طرح « نابغه های فهیم » به عنوان یکی از برنامه های ابتکاری کانون بود که در زمان شیوع ویروس کرونا انجام شد که در این طرح بیش از 200 کتاب در بین بچه های محله در منازل آنها توزیع شد و مسابقه کتابخوانی در بین آنها انجام شد.

این طرح با حضور بچه های بین 13 تا 18 سال برگزار شد که مورد استقبال خانواده ها نیز قرار گرفت.

اگر حمایت های لازم از کانون صورت گیرد، امیدواریم بتوانیم این طرح را گسترش دهیم و خانواده ها را درگیر در این طرح کرده و گامی در جهت تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی برداریم.

 

 

شبستان: در ایام محرم و اوقات فراغت چگونه برنامه های خود را اجرا کردید؟

هدف ما اجرای برنامه های مسجدی و احیای کارکردهای مسجد است و سعی کردیم تا لحظه ای این فعالیت ها دچار مشکل نشود.

در ایام ماه محرم با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا، برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد و تمامی مراسم نیز به صورت مجازی پخش شد.

سخنرانی و مداحی در بستر فضای مجازی، تهیه کلیپ های مختلف به عنوان برنامه های دیگر ما بود که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

اگرچه در گذشته مردم با حضور در مساجد سعی می کردند ارتباط موثری برقرار کنند اما امروز ما باید سعی کنیم به عنوان بچه های مسجد در منازل و در جمع خانواده ها قرار گیریم و از این طریق جذب به مسجد را داشته باشیم.

برنامه های اوقات فراغت ما نیز همین روال را دنبال کرده است و بیشترین فعالیت ما در بستر فضای مجازی بود که اجرای گروه های سرود، مسابقات کتابخوانی و ... از جمله این برنامه ها بود.

شبستان: بیان کردید که حمایت از محرومان یکی از فعالیت های کانون بوده است، این فعالیت ها را بیان می کنید؟

تهیه بسته های معیشتی به عنوان یکی از مهمترین گام های کانون با شیوع ویروس کرونا بود که بر اساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مومنانه سعی کردیم این فضا نیز در کانون دنبال شود.

در چندین مرحله اقدام به تهیه بسته های معیشتی با حمایت های خیرین کردیم که در اخرین مرحله از ان تعداد 100 بسته معیشتی آماده شد و به محرومان منطقه که شناسایی شده بودند، ارائه شد.

با توجه به مشکلاتی که به واسطه شیوع ویروس کرونا برای اقشار مختلف مردم بوجود آمد، ما سعی داریم تا بتوانیم این حمایت های خیری را ادامه دهیم.

 

 

کد خبر 970762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha