۱۷ هزار دانش آموز گلستانی تحت پوشش کمیته امداد هستند/ تهیه ۲ هزار تبلت برای دانش آموزان نیازمند

بابایی گفت: ۱۷ هزار دانش آموز در استان گلستان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عیسی بابایی» صبح امروز(یکشنبه ۲۳ شهریور) در آیین افتتاح طرح یادگار مهر اظهار کرد: کمیته امداد در سال های گذشته در ابتدای سال تحصیلی با همکاری صدا و سیما، بسیج مستضعفین، آموزش و پرورش، خیرین و سایر دستگاه های اجرایی در راستای تامین نیازهای دانش آموزان جشن عاطفه ها را برگزار می کرد اما امسال به دلیل شیوع کرونا و ماه  محرم شرایط برگزاری جشن عاطفه ها تغییر کرده است.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نظام آموزشی در آموزش و پرورش نیمه حضوری و یا غیرحضوری برگزار می شود و با توجه به این مهم تامین برخی ملزومات آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان ضروری است.

 

وی با بیان اینکه کمیته امداد گلستان ۱۷ هزار دانش آموز را تحت پوشش خود دارد، افزود: ۳۰ درصد از این خانواده ها شرایط حضور در کلاس درس و همچنین امکانات غیرحضوری را ندارند.

 

بابایی با بیان اینکه در بررسی ها مشخص شد سه هزار خانوار گلستانی توان تهیه ملزومات تحصیل حضوری و غیرحضوری را ندارند، بیان کرد: با توجه به افزایش تحریم ها، اعتبارات کمیته امداد کاهش یافته است اما این مسائل دلیل نمی شود که ما دانش آموزان نیازمند را فراموش کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان تاکید کرد: در راستای حمایت از دانش آموزان نیازمند دو هزار دستگاه تبلت با همکاری خیران تهیه می شود و با اولویت بین خانواده های نیازمند توزیع خواهد شد.

 

وی متذکر شد: تفاهم نامه ای با یکی از شرکت های همکار ستاد اجرایی فرمان امام(رحمه الله علیه) در تهران منعقد شد و مقرر شد ۵۰ درصد هزینه تبلت های خریداری شده را کمیته امداد و مابقی را خیران پرداخت کنند.

 

بابایی از کمک های خیران در کمک به نیازمندان قدردانی کرد و گفت: نیاز است در فصل بازگشایی مدارس نیز حمایت خیران تداوم یابد تا شاهد  ترک تحصیل نباشیم.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان یادآور شد: سال گذشته برای برپایی جشن عاطفه ها در ۶۰۰ مدرسه استان گلستان حضور یافتیم و حدود ۶۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد و بین دانش آموزان همان مدارس توزیع شده است.

 

کد خبر 971040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha