برنامه ریزی در جهت ایجاد اشتغال برای ۶ هزار مددجو در استان یزد

شجاعان با اشاره به اهمیت توجه به اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: امسال برای ایجاد اشتغال ۶ هزار مددجو در استان یزد برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد شجاعان» امروزبعد از ظهر در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: در استان یزد در حال حاضر ۲۵ هزار خانواده با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند که این آمار قبل از حادثه کرونا ۱۵ هزار خانواده بوده که بعد از کرونا ۱۰ هزار خانواده به آن اضافه شده است.

 

وی افزود: تعداد دانش آموزان تحت پوشش ۴ هزار نفر و تعداد دانشجویان نیز ۵۰۰ نفر هستند که نیازمند حداقل های تحصیلی هستند تا بتوانند مانند بقیه دانش آموزان تحصیل کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد خاطرنشان کرد: امسال به واسطه کرونا، هزینه گوشی هوشمند به نیازهای دانش آموزان اضافه شده و به دلیل نوسانات بازار شاید به نحوی دست نیافتنی برای خانواده ها شده است.

 

شجاعان ادامه داد: امیدواریم با کمک مردم و خیرین بتوانیم حداقل های ضروری تحصیل برای دانش آموزان را تامین کنیم.

 

وی گفت: در استان یزد 1500 یتیم و 2500 فرزند محسنین تحت پوشش داریم که در فرزند محسنین به هر دلیلی پدر همراه خانواده نیست و گاهی وضعیت آنها بدتر از یتیمان هستند و در این راستا در استان حدود 10 هزار حامی داریم .

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد بیان کرد: سرانه حمایتی از این قشر ماهانه 350 هزارتومان است که برای هر یتیم و حامی  شناسه ای در نظر گرفته شده که ارتباط مستیم مالی وجود داشته باشد.

 

شجاعان خاطرنشان کرد: در آمد سال 99 که پیشبینی شده حدود 100 میلیارد تومان است که از این میزان 10 میلیارد تومان صدقات مردم در صندوق ها است، 20 میلیارد تومان اکرام ایتام و محسنین و 15 میلیارد تومان زکات و سایر آن نیز 55 میلیارد تومان است.

 

وی افزود: ما در استان یزد 700 بیمار صعب العلاج داریم که هزینه بالای بیماری دارند که تا الان به کمک خیرین حداقل هایی به آنها مساعدت شده است اما این میزان ناچیز است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد گفت: تعداد 200 نفر سالمند بیمار زمین گیر داریم که این ها نیاز به پرستاری و پوشینه دارند که هزینه بالایی دارند که ما از کمک خیرین و مردم نیکوکار استفاده می کنیم تا برای آنها حداقل هایی را تامین کنیم.

 

 

وی افزود: در حوزه اشتغال قرار است 6 هزار شغل توسط امداد ایجاد شود که اعتبار در نظر گرفته شده برای آن حدود 120 میلیارد تومان است که امیدواریم با تحقق اعتبار و کمک بانک ها استان این امکان ایجاد شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد خاطرنشان کرد: 4 دهه از انقلاب گذشته و متاسفانه هنوز هزینه ناآگاهی مسئولان را مردم پرداخت می کنند نمونه آن در مورد یارانه ها است و این که چرا سهم یارانه فقرا را اغنیا دریافت کنند؟! که مصداق بارز آن هزینه بنزین است.

 

شجاعان ادامه داد: هزینه خوش گذرانی اغنیا از جیب فقرا پرداخت می شود که باید این مشکل حل شود تا فقرا به حداقل های لازم برسند.

 

وی گفت: هنوز ما شاهدیم که حرمت مدیران از حرمت ارباب رجوع بیشتر است و در برخورد مردم با مدیران شاهدیم که اگر کسی بخواهد مشکلش حل شود مهارت کرنش کردن خوب داشته باشد که این ها مشکلات امروز ما است که زیبنده نظام اسلامی نیست.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد بیان کرد: امسال در ماه های اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد افزایش درآمد داشتیم.

 

شجاعان خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 4 هزار شغل توسط کمیته امداد ایجاد شده است که امسال برنامه ریزی 6 هزار شغل داریم.

 

وی افزود: شور عاطفه ها امسال به صورت غیر حضوری و از طریق شماره تلفن 1811 درب منازل هدیه ها تحویل گرفته می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد گفت: ما با سازمان هدفمندی یارانه ها ارتباط برقرار کردیم و اطلاعات سه دهک پایین افراد را در اختیار قرار گرفتیم که بر این اساس بین مددکاران توزیع و بررسی شد.

 

وی افزود: ما در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش مشارکت های مردمی را داشتیم که امیدواریم برکات آن به زندگی مردم برگردد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد خاطرنشان کرد: ما از ابتدای طرح مواسات بلافاصله هم در قرارگاه رزمایش و هم در رسانه ها اعلام کردیم که تمامی مراکز خیریه باید اطلاعات مددجویان را در سامانه متمرکز وارد کنند تا از موازی کاری ها جلوگیری شود.

 

ادامه داد: خیریه ها می توانند از این نرم افزار بهره برداری کنند و از موازی کاری جلوگیری کنند.

 

کد خبر 971262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha