نشست «زیبایی شناسی گفتگو در قرآن کریم» در مکه مکرمه

نشست مجازی «زیبایی شناسی گفتگو در قرآن کریم» برای بیان روش های قرآن کریم در گفتگو با یکدیگر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عربستان، نشست مجازی «زیبایی‌ شناسی گفتگو در قرآن کریم» با حضور شیخ «علی بن حامد النافعی» مدیر اداره کل امنیت فکری و میانه روی و اعتدال در عربستان، باهدف دعوت به پذیرش یکدیگر از طریق کنفرانس ویدیو در مکه مکرمه برگزار شد.

 

النافعی گفت: این نشست به گفتگوی سازنده و روش ها و نقش آن در تقویت امنیت فکری و میانه روی و اعتدال و دوری از تندروی توجه دارد.

 

در این نشست شیخ دکتر «هاشم بن علی الاهدال» رئیس گروه الهیات در دانشکده حرم مکی درباره زیبایی شناسی گفتگو در قرآن کریم سخنرانی کرد.

 

الاهدال گفت: روش و سبک گفتگو در قرآن کریم تحمیل نظر و عقیده به دیگران را نمی پذیرد. به همین دلیل قرآن کریم از همگان می خواهد تا هر قومی را با زبان های خودشان که آن را می فهمند، خطاب قرار دهند.

 

وی درباره گفتگو و آداب آن گفت: گفتگو براساس تقویت امنیت فکری و گسترش فرهنگ میانه روی است. قرآن کریم منبع مشترک برای همه گفتگوهاست، زیرا همه را روشن بیان می کند.

 

الاهدال ادامه داد: روش قرآن کریم در گفتگو شنیدن یکدیگر است. آیات قرآن کریم به دور از تکلف هستند و تاثیر زیادی بر حقوق دیگران دارد. قرآن کریم در هر زمان و مکان معتبر است.

کد خبر 971180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha