سطح کیفی مسابقات قرآنی اوقاف هر ساله افزوده می شود

رحمتی با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه بزرگترین محفل قرآنی در کشور به شمار می رود، گفت: سطح کیفی مسابقات قرآنی اوقاف هر ساله افزوده می شود.

«امیرحسین رحمتی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از سال 92 فعالیت های تخصصی خود را در حوزه قرآن کریم آغاز کردم و از اساتید بزرگی همچون  ابوالقاسمی، سعیدیان و دکتر موسوی بلده بهره بردم.

 

قاری بین المللی قرآن کریم ادامه داد: به لطف خدا رتبه های متعدد کشوری از سال 93 تاکنون بدست آوردم و در سال 96 توانستیم رتبه نخست مسابقه سراسری قرآن کریم دانش آموزی در بخش قرائت را کسب کنم و کاندیدای حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریم شوم که پس از مراحل متعدد ارزیابی و کارشناسان توانستم در مسابقات بین المللی  قرآن کریم که در سال 98 در تهران برگزار شد رتبه نخست را بدست بیاورم.

 

رحمتی تاکید کرد: از سال 95 تاکنون سابقه تدریس در جلسات قرآنی تلاوت را دارم و به عنوان استاد تجوید و فصاحت در طرح ملی اسوه دوره تخصصی آموزشی و تربیتی قاریان و حافظان قرآن کریم که از سال 93 در حال برگزاری است به عنوان استاد فعالیت می کنم و حدود سه تا چهار سال نیز سابقه برگزاری دوره های تخصصی تلاوت در گرگان را دارم و از سال 92 نیز در محافل قرآنی استانی و کشوری سابقه تلاوت را دارم.

 

وی افزود: یکی از رشد یافته های مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه به شمار می روم که از سال 93 به بعد در دوره های مختلف این مسابقات حضور یافتم و رتبه های  متعددی در استان و کشور بدست آوردم.

 

قاری بین المللی قرآن کریم  ابراز داشت: فضای این مسابقات بسیار خوب است چرا که این فضا یک عرصه ای برای محک حافظان و قاریان به شمار می رود و از سویی گردهمایی حافظان قرآن کریم در چنین مسابقاتی یک برکت محسوب می شود و غیر از رقابت مودت نیز بین اهالی قرآن برقرار می شود و این مهم را می توانیم به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ قرآن کریم از آن یاد کنیم.

 

رحمتی تاکید کرد: مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه سطح خوبی برخوردار است و هر ساله از نظر کمی و کیفی به شکوه آن افزوده می شود و در کشور بزرگترین محفل قرآنی است که تا سطح بین المللی برگزار می شود و با تدابیر مسئولان ذی ربط هر ساله به کیفیت آن افزوده می شود.

 

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات چند سالی است که از شهرهای مختلف صاحب نظران و متخصصان در حوزه تلاوت به عنوان داور در این مسابقات به استان های کشور اعزام می شوند و این مهم فرآیند خوب و جالبی است  که به افزایش سطح کیفی این مسابقات منتج می شود.

 

قاری بین المللی قرآن کریم  تاکید کرد: پیشنهاد می کنیم که  سازمان اوقاف و امور قرآنی اساتید تحت مدیریت مجموعه خود به استان های مختلف برای ارتقاء سطح کیفی اعزام کنند و ارتقاء آگاهی و دانش این افراد و ارائه نقطه نظر به متسابقین می تواند برای بسیاری از حافظان و قاریان شرکت کننده در این مسابقات راهگشا باشد.

 

رحمتی بیان کرد: بخش مفاهیم نیز در مسابقات قرآنی اوقاف گنجانده شده است و از این بخش استقبال می کنم و تلاش می کنم در سال های آینده در این زمینه فعالیت کنم و اعتقاد دارم که قاری قرآن موظف است که به مفاهیم قرآن کریم آشنا شوند و قاری باید به بحث ترجمه و تفسیر مسلط باشند.

 

وی گفت: مهمترین دغدغه حافظان و فعالان قرآنی اشتغال است و خیلی از فعالان قرآنی دغدغه کار را دارند و برای اینکه خانواده را تامین کنند نمی توانند به کار قرآنی بپردازند و در استان استعداد کم یاب و نایابی داریم که چندین سالی است که به دلیل دغدعه کاری به سمت فعالیت های قرآنی نیامند و یا انگیزه ای برای این کار ندارند.

 

قاری بین المللی قرآن کریم افزود: انتظار است که بستری فراهم شود که فعالان قرآنی با یک فراق باز و فکر خستگی ناپذیر و پرشور به فعالیت قرآنی بپردازند.

 

 

کد خبر 971667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha