«معتمدیان ‌ماند»؛ لزوم شتاب گیری گام های توسعه

مشاور وزیر کشور از ادامه فعالیت استاندار خراسان جنوبی در این استان خبر داد و گفت: با توجه به درخواست‌های زیادی مردم این استان مبنی بر عدم جابه جایی استاندار، تصمیم بر ادامه فعالیت معتمدیان در خراسان جنوبی شد.

خبرگزاری شبستان – خراسان جنوبی؛ «مشاور وزیر کشور و رئیس مرکز حراست این وزارتخانه از ادامه حضور «محمدصادق معتمدیان» در سمت استانداری خراسان جنوبی خبر داد»، این خبر به سرعت در فضای مجازی استان منعکس شد و بازخوردهای گوناگونی داشت و پایانی بر دو ماه اما و اگرهای مختلف در مورد ماندن و یا رفتن معتمدیان از خراسان جنوبی بود.

 

دو ماه قبل بود که اخباری مبنی بر احتمال جابجایی در مدیریت خراسان جنوبی جنوبی و رفتن معتمدیان از این استان به مقصدهایی از جمله خراسان رضوی و خوزستان به سرعت در فضای مجازی و برخی رسانه های مکتوب منتشر شد و بازتاب های گوناگونی داشت، جدای از عملکرد چهارمین استاندار خراسان جنوبی در دولت تدبیر و امید، بسیار از دلسوزان استان اعتقاد داشتند، تغییر مقام عالی دولت در این مدت کوتاه باقیمانده تا پایان دولت به ضرر استان خواهد بود.

 

در این میان برخی رسانه‌ها و روزنامه‌های استان با تیترهای متفاوت و هدفمند سعی در اثرگذاری بر روی مسئولان کشوری و ماندن استاندار داشتند و معتقد بودند قطار توسعه خراسان جنوبی با آمدن معتمدیان سرعت گرفته و دولت با جابجایی او ترمز این قطار را خواهد کشید، در این میان برخی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی هم وارد میدان شدند و با تجمع مقابل استانداری و یا مصاحبه در فضای مجازی از دولت خواستند تا جابجایی در مدیریت کلان استان صورت نگیرد.

 

حالا بعد از فروکش کردن تب این موضوع در رسانه ها و فضای مجازی، «ابراهیم شوشتری» مشاور وزیر کشور در سفر به خراسان جنوبی از ادامه فعالیت معتمدیان در جنوب خراسان خبر داده و گفته است: «با توجه به درخواست‌های زیاد مردم این استان مبنی بر عدم جابه جایی استاندار، تصمیم بر ادامه فعالیت معتمدیان در خراسان جنوبی شد». این جمله مشاور وزیر یعنی معتمدیان، حداقل تا پایان دولت دوازدهم در خراسان جنوبی می ماند و حالا نوبت کار و تلاش بیشتر برای پاسخ به اعتماد و قدردان بودن مردم استان از تلاش های استاندار است.

 

خراسان جنوبی ظرفیت های زیادی از جمله معادن، محصولات استراتژیک و نیروی انسانی قوی و توانمندی دارد که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها و شکوفایی و به فعلیت رسیدن، آینده درخشانی را می تواند برای این استان مرزی رقم بزند، مسئولان، رسانه ها و مقام عالی دولت در استان وظیفه سنگینی در این راه دارند.

 

اینترنت شبکه «شاد» و آب شرب مهمترین نیاز فوری روستاها 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه در دهگردشی که به همراه فرمانداران و برخی مسئولان به روستاهای حوزه انتخابیه داشته ایم، مهمترین مشکل مردم که باید در مرحله اول با پیگیری همه مسئولان و به ویژه استاندار برطرف شود، موضوع اینترنت روستاها است، به خبرنگار شبستان گفت: کرونا متاسفانه در بحث آموزشی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که دانش آموزان باید بخشی از نیازهای اموزشی خود را در بستر فضای مجازی (برنامه شاد) برطرف کنند که این مهم نیازمند اینترنت مورد نیاز در روستاها است.

 

«حسین خسروی اسفزار» ضمن تشکر از حضور فرمانداران در دهگردشی‌ها و لمس مشکلات مردم از نزدیک، افزود: فرمانداران حوزه انتخابیه بنده شاهد بودند که مهمترین مشکلی که در بیشتر روستاها مطرح بود، موضوع ضعیف بودن اینترنت است، البته برخی خانواده ها به دلیل مشکلات مالی گوشی هوشمند هم ندارند که به دانش‌آموز خود بدهند که این موضوع باید در اولویت اول و فوری مسئولان باشد و همه کمک کنند تا برطرف شود.

 

وی یکی دیگر از مشکلات مردم روستاها را تامین آب شرب آن‌ها دانست و گفت: روستاهای زیادی در استان وجود دارد که با تانکر آبرسانی شود و یا در هفته فقط چند روز آب لوله کشی دارند که این باید طی یک برنامه زمانی تامین منابع و  ابرسانی شود.

 

توجه ویژه به فعال سازی معادن استان  

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس به خسارات سیل اخیر بر روی مزارع و قنوات برخی روستاها در استان اشاره کرد و گفت: برخی قنوات و باغات مردم در این سیل آسیب جدی دید که برای حل این مشکل، مردم نیازمند ابزارآلات مکانیکی هستند که باید مسئولان هر چه سریع‌تر به کمک آنها بروند و این مشکل روستاییان حل شود.

 

خسروی به ظرفیت بالای معادن استان به ویژه در شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: خوسف سراسر معادن سنگ گرانبهایی است که باید با مشوق های مختلف سرمایه گذاران را به این بخش سوق داد، لذا امید است مسئولان در این جهت گام هایی بلندی بردارند تا شاهد جهش تولید و افزایش اشتغال در استان باشیم.

 

وی راه اندازی پمپ گاز سی ان جی در شهر اسدیه و فعال کردن بازارچه میل 73 مرزی را از دیگر مواردی دانست که با همت همه مسئولان و تلاش استاندار باید صورت بگیرد.

 

دیگر شهرستان های استان نیز ظرفیت های زیادی دارند که با همت و همدلی مسئولان می توان این ظرفیت و فرصت ها را تبدیل به سرمایه و اشتغال برای جوانان جنوب خراسان کرد و لذا انتظار می رود رسانه هایی که تاکنون در زمینه مطالبه گری دست به عصا قلم می زدند اگنون به کمک مدیران آمده و با معرفی ظرفیت ها و بیان چالش ها و نقد منصفانه به توسعه چرخ صنعت استان کمک کنند.

 

 

کد خبر 971670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha