شهردار رشت عزل شد/ سرپرست جدید معرفی شد

با اکثریت آرا، ناصر حاج محمدی پس از یک سال و سه ماه تصدی بر شهرداری رشت، برکنار و ناصر عطایی به عنوان سرپرست جدید شهرداری این شهر معرفی شد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تشکیل جلسه فوق العاده شورای شهر در عصر امروز( دوشنبه، ۲۴ شهریور)، سرانجام ناصر حاج محمدی با هشت رای از مسئولیت شهرداری رشت برکنار شد.


اگر چه حاج‌محمدی با ارسال نامه‌ای به شورا مبنی بر اینکه پاسخ های لازم به طرح سوال اعضا را در جلسات پیش ارائه کرده است از حضور در جلسه امروز خودداری کرد، اما با رای گیری، هشت نفر با ارائه رای موافق، برکناری وی را رقم زدند تا حاج محمدی دومین شهرداری باشد که طی سه سال و نیم گذشته تغییر می یابد.


در این جلسه که به ریاست احمد رمضانپور نرگسی برگزار شد، وی با بیان اینکه تلاش شورای پنجم این بود که یک شهردار چهار ساله داشته باشد اظهار کرد: متاسفانه با دخالت های بیرون از شورا در تصمیم گیری ها و نبود مدیریت درست شهری این مهم محقق نشد.


رییس شورا با دفاع از عملکرد شورای پنجم افزود: اجماع کلی شورا بر این بود که اصلا در این دوره استیضاح شهردار رخ ندهد و شاهد ثبات در مدیریت شهری باشیم اما فرصت ها از دست رفت و طرح سوال و استیضاح از اختیارات قانونی شورا است.


با رای گیری از اعضا در این جلسه، در نهایت در حالی‌که تنها یکی از اعضا با برکناری حاج محمدی مخالف بود، هشت عضو رای به عزل وی دادند.


پس از این، با رای گیری اعضا، ناصر عطایی به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد.


وی که با ۱۰ رای اعضا انتخاب شد، معاون حاج‌محمدی و چندی پیش مدیر منطقه یک شهرداری رشت بود.


به گفته رییس شورا در جلسه آینده، معرفی گزینه های جدید برای تصدی بر شهرداری رشت صورت می گیرد.

کد خبر 971718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha