شهرداری ها موظف به حفظ شهرها در برابر سیلاب هستند

آیت اللهی موسوی در خطاب به شهرداران گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی ها و خطرات سیل، شهرداری ها موظف هستند شهرها را در برابر سیلاب حفظ کنند بنابراین ضعف های شهرها را شناسایی و بررسی و نسبت به رفع محل های جمع آوری سیلاب اقدام کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سید مصطفی آیت اللهی موسوی سه شنبه (25 شهریور) در همایش شهرداران استان بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی استان موظف هستند، پروانه و عدم خلافی ساختمان های خود را از شهرداری بگیرند.

 

 

معاون امور عمرانی استانداری کرمان درباره بدهی دستگاه ها و شهرداری از یکدیگر بیان کرد: قانون داریم که اگر بدهی ادارات به شهرداری ها و برعکس وجود داشته باشد باید طبق قانون از طریق تهاتر پرداخت شود.

 

 

وی در خصوص فرسودگی ماشین ‌آلات و تجهیزات شهرداری‌ ها بیان کرد: معاون عمرانی وزیر کشور در سفر اخیر خود به استان کرمان پیشنهادی در راستای رفع کمبود ماشین آلات شهرداری ‌ها داشتند مبنی بر اینکه اگر شهرداری ‌ها یک سوم هزینه تأمین ماشین آلات را قبول کنند و یک سوم هم از اعتبارات استانی تأمین شود، یک سوم مابقی آن را وزارت کشور پرداخت خواهد کرد.

 

 

آیت اللهی موسوی بیان کرد: اگر مدیریت بحران در زمان حوادث مصوب کند که شهرداری ها تجهیزات و امکانات خود را در محل بحران بیاورند، حتماً باید همکاری لازم را داشته باشید و اگر خلاف آن را انجام دهید، تخلف محسوب می شود و ما هم حتی الامکان به شهرداری ها کمک خواهیم کرد.

 

 

وی اظهار داشت: هیئت تطبیق حتی اگر سلیقه ای عمل کند، بالا دست آن هیئت حل اختلاف استان است و جلوی  سلیقه ای عمل کردن گرفته می شود و از این بابت شهرداران نگران نباشند.

 

 

معاون امور عمرانی استانداری کرمان خاطر نشان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی ها و خطرات سیل، شهرداری ها موظف هستند شهرها را در برابر سیلاب حفظ کنند بنابراین ضعف های شهرها را شناسایی و بررسی و نسبت به رفع محل های جمع آوری سیلاب اقدام کنید و جاهایی که لازم است تا مدیریت بحران یا دستگاه ها باید ورود کنند، اعلام کنید.

 

 

وی در خصوص روشنایی شهرها، گفت: طبق توافقی که با برق منطقه ای صورت گرفته، قرار بر این شد بخشی از هزینه برق شهرها را ما و بخشی شهرداری کمک کند تا شهرها روشنایی مناسب داشته باشند و از وضعیت تاریکی نجات پیدا کنند.
 

کد خبر 971982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha