تخصیص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اجتماعی به نهبندان

بیکی گفت: در سال جاری تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات اجتماعی از سوی وزارت کشور به نهبندان ابلاغ و به دستگاه های متولی تخصیص داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۲۵ شهریور) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نهبندان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جوانان موتور محرکه یک جامعه هستند، اظهار کرد: جوانان امید بخش ترین نیرو و امید انقلاب و اسلام هستند بنابراین این قشر باید آرامانگر و دارای اعتماد به نفس و البته مراقب باشند.

 

فرماندار نهبندان با تاکید بر اینکه جوانان را باید دریابیم، گفت: خواسته یا ناخواسته اداره جامعه توسط جوانان انجام می شود لذا سرمایه گذاری برای پیشرفت جوانان هزینه محسوب نمی شود و قطعا در آینده حائز اهمیت است.

 

بیکی ضمن بیان این مطلب که بخش های مختلف، تصمیم گیران و تصمیم سازان جامعه باید برنامه هایی را تدوین کنند که جوانان در عمل به عنوان یک نیروی محرکه جامعه عامل نشاط، امید و پویایی جامعه باشند، افزود: بخشی از تغییرات در سبک زندگی به خاطر ورود به دنیای تکنولوژی و تغییرپذیری و پویایی جوانان هست، بنابراین اگر قرار است در این کشور در عرصه های علمی، اجتماعی و سیاسی تغییری صورت پذیرد باید از محیط دانشگاهی و جوانان شروع کرد.

 

وی آموزش و پرورش، مدارس و دانشگاه ها را از مکان های استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: این مکان ها زمینه ساز هر نوع فرهنگی هستند؛ مجموعه مربیان، معلمان، اساتید و دانشگاهیان با پذیرش این مقوله که جوانان نیازهای متفاوتی با نسل گذشته دارند؛ باید برنامه ریزی و فرزندی مسئولیت پذیر تحویل جامعه دهند.

 

فرماندار نهبندان جلوگیری از کج روی نوجوانان و جوانان را بار سنگینی عنوان کرد که امروز بر  عهده دستگاه های اجتماعی است و ادامه داد: توجه به ارزش های اسلامی مبتنی بر اخلاق مداری و قانون مداری در همه بخش های یک جامعه مهم است، در کنار این مقوله، جوانان باید نسبت به مسائل روز و حساس جامعه مسئولیت پذیر باشند.

 

بیکی مهارت آموزی جوانان را مقوله مهمی در کنار سایر مشکلات اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: نیاز امروز جامعه به جوانان مهارت آموزی است لذا فنی و حرفه ای باید در کنار جوانان به مهارت آموزی بپردازد.

 

وی جمعیت نهبندان را در مقابل سایر شهرستان های استان خراسان جنوبی جوان عنوان کرد و یادآور شد: این شهرستان در حوزه مهارت برای ایجاد اشتغال با ایراداتی مواجه است که درصدد رفع آن ها بوده ایم.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: در راستای رفع مسائل اجتماعی در سال جاری تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات اجتماعی از سوی وزارت کشور به نهبندان ابلاغ و به دستگاه های متولی تخصیص داده شد.

 

بیکی با اشاره به دغدغه خانواده ها در حوزه  اشتغال پایدار، افزود: در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده و با راه اندازی برخی طرح ها شاهد ایجاد زمینه اشتغال جوانان خواهیم بود.

 

وی از دستگاه های اجرایی هم خواست تا زمینه به کار گیری جوانان را فراهم کنند.

کد خبر 972141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha