رژیم هایی رو به سازش به اسرائیل می آورند که منتخب مردم نیستند

رویوران گفت: رژیم هایی رو به سازش به اسرائیل می آورند که منتخب مردم نیستند و موروثی و یا کودتایی هستند و این نشان می دهد که مردم در این تصمیم گیری هیچ نقشی ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین رویوران شب گذشته (چهارشنبه ۲۶ شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: رژیم هایی رو به سازش به اسرائیل می آورند که منتخب مردم نیستند و موروثی و یا کودتایی هستند و این نشان می دهد که مردم در این تصمیم گیری هیچ نقشی ندارند.


کارشناس مسائل منطقه افزود: برای نمونه کشور مصر حدود 42 سال پیش این کار را انجام داد اما زمانی که بیداری اسلامی آغاز شد و مشت آهنین سازمان امنیت مصر, کمی شل شد نخستین جایی که مردم به آن حمله کردند سفارت اسرائیل بود.


رویوران ادامه داد: این موضوع نشان می دهد اگر چیزی در سطح مسئولان, بین رژیم ها اتفاق افتاده است قطعاً مردم از این مسئله جدا هستند و دلشان در گرو مسجدالاقصی، قدس و فلسطین است.


او با اشاره به نیازهای تبلیغاتی انتخاباتی ترامپ و نتانیاهو اضافه کرد: تحولاتی در ابعاد کلان بین المللی در حال رخ دادن است از جمله اینکه چین قرار بود در سال 2024 از نظر اقتصادی به آمریکا برسد اما رکود بسیار عظیم کنونی آمریکا، این مسئله را جلو انداخت و چین در دوسال آینده به این هدف می رسد و این موضوع, آمریکا را وادار می کند که به خاور دور حرکت کند زیرا تضاد اصلی او با چین است.

 

این کارشناس مسائل منطقه افزود: اگر آمریکا بخواهد نقطه تمرکز خود را از منطقه خاورمیانه به چین ببرد باید حضور خود را در این منطقه کم کند بنابراین اکنون در حال فراهم کردن امکانات نظامی و محیط مناسب برای رژیم صهیونیستی است و قرار نیست چیزی به بحرین و امارات داده شود و قرار است چیزی از آن ها گرفته شود.


وی ادامه داد: به عبارتی رژیم صهیونیستی قرار است در مدیریت منطقه, دستش در جیب این کشورها باشد و از امکانات مالی آنها استفاده کند و این دستور آمریکاست و این رژیم ها تسلیم دستور آمریکا شدند./

کد خبر 972619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha