نماز جمعه در سه شهر خراسان شمالی اقامه نمی شود

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: نماز جمعه فردا بیست و هشتم شهریورماه، در شهرهای شیروان، اسفراین و صفی آباد برگزار نمی شود.

حجت الاسلام «نعمت الله آزموده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: بر اساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس، نماز جمعه این هفته در شهرهای شیروان، اسفراین و صفی آباد به دلیل وضعیت قرمز کرونا برگزار نمی شود و در 13 نقطه شیعه نشین خراسان شمالی اقامه می‌شود.


 

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که چگونه با توجه به وضعیت قرمز استان اما نماز جمعه در اکثر شهرها برگزار می شود، اظهارکرد: ملاک قرمز اعلام شدن وضعیت هر استان، معدل آن استان در خصوص شیوع کروناست و ممکن است استانی چندین شهر نارنجی و زرد داشته باشد اما قرمز اعلام شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط وضعیت این سه شهر قرمز است و 13 شهر دیگر نارنجی و یا زرد است، افزود: بر این اساس، نماز جمعه در شهرهای سفید، زرد و نارنجی اقامه خواهد شد.

 

حجت الاسلام آزموده گفت: نماز جمعه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و برای پیشگیری از شیوع کرونا، از ورود افراد کهنسال، اطفال و افراد با بیماری های زمینه ای جلوگیری می شود.

 

بر اساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در شهرهای بجنورد، آشخانه، پیش قلعه، تیتکانلو، فاروج، قاضی، گرمه، درق، جاجرم، شوقان، سنخواست، راز و غلامان با رعایت مسائل بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

هفته گذشته هم نماز جمعه در شهرهای بجنورد و شیروان به دلیل وضعیت قرمز کرونایی برگزار نشد.
 

 

کد خبر 972680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha