۸۲ درصد تملک زیرساخت های ره باغ حضرت زهرا (س) انجام شده است

نعمتی با اشاره به اینکه ۸۲ درصد تملک زیرساخت های طرح ره باغ حضرت زهرا (س) تا امروز به انجام رسیده است، گفت: ره باغ حضرت زهرا (س) با مساحتی بیش از ۱۷ هزار متر مربع تا ۶ ماه آینده در اختیار زائران و مجاوران قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید مصطفی نعمتی» امروز پنج شنبه (27 شهریور ماه ) در آیین آغاز عملیات اجرایی ره باغ حضرت زهرا سلام الله علیها بیان کرد: بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) از سال 1371 طرح اجرایی آن آغاز شده است و امروز در سال 1399 با گذشت بیش از 27 سال از اجرای طرح متاسفانه منطقه ثامن به یک کارگاه ساختمانی بزرگ تبدیل شده بود و بار سنگینی را بر دوش مردم اعم از مجاورین و زائرین گذاشته بود.

 

شهردار منطقه ثامن افزود: در دوره مدیریت جدید شهری با تدوین سیاست های شورا بنا برا این گذاشته شد مبنی بر اینکه نسبت به زیرساخت های طرح اهتمام بیشتری بگذاریم و آنچه که مردم نسبت به آن محروم بودند از جمله فضای سبز، ره باغ، خیابان های اصلی، شوارع، پیاده رو سازی را به کام مردم شیرین کنیم.

 

وی با بیان اینکه شاید علت انتقادها و یا مهاجرت ها در طرح پیرامونی حرم مطهر به دلیل این است که طرح به صورت متوازن پیشرفت نکرده بود و در این مدت بار سنگینی را به مردم تحمیل کرده بود؛ گفت: برای بافت اطراف حرم ۸ ره باع پیش بینی شده است که موجب تغییر مود حرکت از سواره به پیاده می شود و یک مسیر حرکت سبز پیاده به سمت حرم برای زائرین ایجاد کند و در مواقع بحرانی نیز امکان تخلیه حرم مطهر را در یک مسیر امن بتواند ایجاد کند.

 

نعمتی با بیان اینکه در حد فاصل بازار رضا تا نواب صفوی  دو ره باغ در نظر گرفته شده است؛ افزود: حد فاصل خیابان نواب صفوی تا خیابان طبرسی سه ره باغ پیش بینی شده است ؛ همچنین حد فاصل خیابان طبرسی تا خیایبان شیرازی سه ره باغ پیش بینی شده است.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه ره باغ پردیس پردیس حدود ۵۰ درصد آن کار شده است، ره باغ جنان بخشی از آن شروع به کار شده است، ره باغ سلام حدود 70 درصد آن اجرا شده است، ره باغ بهشت حدود 80 درصد آن اجرا شده است و ره باغ حضرت زهرا (س) امروز اجرا می شود. همچنین ره باغ طوبا تنها یک پلاک آن باقی مانده و ره باغ فردوس و رضوان حدود 30 درصد و 100 درصد تملک شده است.

 

شهردار منطقه ثامن بیان کرد: ره باغ حضرت زهرا (س) از سال 1384 عملیات اجرایی آغاز شده است  و ۱۵ سال این ره باغ رها شده بوده است و با خاکبرداری بزرگی که در این ره باغ صورت گرفته بوده تهدید امنیتی برای حرم مطهر محسوب می شده و علاوه بر آن مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد کرده بوده که با پیگیری های متعدد مشکلات مرتبط با پیمانکار و اجرایی و تصمیم گیری، مدیریتی و طرح آن را برطرف کردیم.

 

وی با بیان اینکه ره باغ حضرت زهرا (س) ۱۷ هزار ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد؛ گفت:  تا ۶ ماه آینده در اختیار زائرین و مجاورین قرار می دهیم و بیش از 17 هزار متر مربع فضای حرکت به سمت حرم مطهر را در اختیار زائران امام رضا (ع) و پروژه هایی که در این جا کار شده است قرار دهیم تا تشرف به حرم مطهر تسهیل شود.

 

نعمتی بیان کرد: ۸۲ درصد تملک زیرساخت های طرح ره باغ حضرت زهرا (س) تا امروز به انجام رسیده است و امیداوریم 18 درصد باقیمانده عرصه را آزاد کنیم و هر جایی که آزاد شود عملیات اجرایی را کلنگ بزنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه در مدیریت جدید شهری اهتمام بیشتری به فضای سبز، ره باغ، خیابان و تونل انرژی و کانال جمع آوری آب های سطحی بوده است؛ افزود: مردم نتایج آن را در آینده نزدیک خواهند دید.

کد خبر 972786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha