مساجد را باید بیش از پیش فعال کنیم

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه باید مساجد را بیش از پیش فعال کنیم، گفت: روحانی مسجد نباید بی تفاوت باشد چراکه رقیبان مسجد زیاد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران،شست تخصصی وقف با موضوع در ترویج فرهنگ اهل بیت علیه السلام صبح امروز در جوار آستان مقدس امام زادگان طاهر و مطهر ع خیرآباد برگزار شد.

 

حجه الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این مراسم گفت: امروز اول ماه صفر است در این روز مصیبت بزرگی رخ داد و آنهم ورود اهل بیت علیه السلام به شام است که مصائب بزرگی را به همراه داشت ولی خطبه آتشین امام سجاد علیه السلام و گریه های سه ساله امام حسین ع ورق را به نفع اهل بیت علیه السلام برگرداند.


وی گفت: وظیفه روحانیت مثل امام سجاد ع و حضرت زینب سلام الله علیها در بحث تبلیغات سنگین است و امر تبلیغ با سختی هایی که دارد، نیاز امروز جامعه ما است که تبلیغات دینی در آن پررنگ و بروز باشد.


امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: نظام ما دینی است و خروجی های برخی از عملکرد ها بر ضد روحانیت است و این است که مردم ما را سرگردان کرده است و این آفت ها اعتبار انقلاب و نظام را در نزد مردم گاها خدشه دارد  کرده است و این دوگانگی آنها را بعضا از دین و روحانیت جدا کرده است و به همین لحاظ تبلیغات صحیح و برپایه معرفی اسلام واقعی سخت است.


حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: اگر ما شاخص و معیار درست که ولایت فقیه و و مواضع رهبری معظم است به مردم شناساندیم می توانیم در مقابل دشمنان و منحرفان بازنده نباشیم.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز اشاره داشت و بیان کرد: ما در سال بعد انتخابات را در پیش داریم و دروغ پردازی و تخریب ها اتفاق خواهد افتاد و اگر بی تفاوت باشیم، دشمن عرصه را در دست خواهد گرفت.


محمودی مساجد را بسیار مهم و آن را پایگاه سیاست و دیانت دانست و بیان کرد: مساجد را فعال کنیم و روحانی مسجد نباید بی تفاوت باشد و رقیبان مسجد زیاد هستند و باید بدانیم مساجد ظرفیت زیادی دارند و روحانیت پرچمدار انقلاب است و سربازان امام زمان عج روحانیون بیدار و بصیر هستند.


امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: امروز شاهد هستیم وقف و این سنت حسنه برای محرم خداروشکر فراوان است ولی امروز باید به ابزار زندگی جوانان ورود کنیم و به اوقاف توصیه دارم که نگاه وسیع تر و جذاب تر داشته باشند یعنی مردم بدانند که اوقاف امین مردم است و مردم بدانند که این عزیزان مصلحت وقف را در نظر دارند و بهره برداری آن باید در تعظیم شعائر و ترویج فرهنگ اسلام باید باشد.

کد خبر 973216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha