روحانیت در مسائل اخیر نشان داد، برنامه های فرهنگی را به خوبی می تواند مدیریت کند

امام جمعه خیرآباد گفت: روحانیت در ایام نشان دادند که اگر در بقیه کارها هم پیش قدم شود می توانند برنامه های فرهنگی را به خوبی مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران،حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه خیرآباد در نشست تخصصی وقف با موضوع نقش وقف در کاهش آسیب های اجتماعی که در آستان امامزادگان طاهر و مطهر(ع)برگزار شد، اظهار کرد: به برکت تدابیر خوب مقام معظم رهبری و عنایات ویژه حضرت سیدالشهدا ماه محرم خوبی را پشت سر گذاشتیم، علی رخم همه دغدغه هایی که وجود داشت اما به لطف خدا محرم امسال، محرم خوبی بود.
وی افزود: در ایام ماه محرم امسال تجربه های خوبی را بدست آوردیم و روحانیت در ایام نشان دادند که اگر در بقیه کارها هم  پیش قدم شود می توانند برنامه های فرهنگی را به خوبی مدیریت کنند.
امام جمعه خیرآباد گفت: در هر دسته عزاداری که روحانیت حضور داشت دستورات بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده بود به درستی رعایت می شد و هر جا هم که روحانیت نبود متاسفانه با یک عده ای مواجه می شدیم که نمی پذیرفتند.
وی ادامه داد: امسال از لحاظ جمعیتی، عزاداری امام حسین در برخی از مکان ها بیشتر از سال های گذشته بود و همه این ها بخاطر لطف امام حسین(ع) است.
طزری گفت: علی رخم تمام مشکلات و تبلیغات روانی که دشمن ماه ها قبل از محرم شروع کرده بودند توانستیم یک محرم خوبی را رقم بزنیم و به گفته مقام معظم رهبری یک محرم متفاوتی در طول چهل سال انقلاب اسلامی در تاریخ ماندگار شد.
وی ضمن تقدیر از اداره اوقاف و امور خیریه گفت: جای سپاس گزاری دارد که اداره اوقاف در این چند سال اخیر یک نگاه مثبتی به جامعه روحانیت دارد و برنامه ریزی می کند تا نشست های این چنینی تشکیل شود تا آنچه انجام شده است را بازگو کنیم و مد نظر همه قرار گیرد.
امام جمعه خیرآباد بیان کرد: یکی از سرمایه های ماندگار وقف است، گذشتگان به این مهم اعتقاد داشتند و وقف صورت می گرفت، امروز بعضی از سفره هایی که پهن می شود میراث گذشتگان ما است که امر وقف را دایر کردند و همه ما وظیفه داریم فرهنگ وقف را هر چه بیشتر در جامعه نشر و گسترش دهیم.
وی اظهار کرد: امروز آسیب های اجتماعی فراوانی داریم که هیچ بانی ندارد، یکی از دغدغه های ولی امر مسلمین همین مسائل حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، طلاق، سرقت، مسائل بیکاری و عدم اشتغال است که امروز دامن همه را گرفته است.
وی با تاکید به موضوع وقف گفت: امروز باید به مسئله وقف توجه شود و یک سمت و سویی به آن داده شود که این وقف ها را به کجاها بدهیم.
طزری در پایان افزود: امروز بخاطر یک سری از مشکلات، مسائل جدیدی به وجود آمده است که نیازمند این است که روحانیت در این مسئله هم ورود پیدا کنند و مردم را با مسئله وقف و با شیوه آن آشنا کنند.

کد خبر 973301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha