کهگیلویه و بویراحمد به شدت نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی است

کلانتری گفت: شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مبتلایان به کرونا مناسب نیست و به شدت نیازمند همکاری مردم، همه گروه ها و افراد به رعایت پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲۹ شهریور) در نشست ستاد استانی مقابله به بیماری کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، توان پرسنل، امکانات، تجهیزات و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی استان محدود بوده و شرایط هم خیلی سخت شده، اظهار کرد: چنانچه شرایط به همین منوال باشد، ادامه خدمات مشکل می شود و باعث زیان، ضرر و شاهد فوتی بیشتر خواهیم بود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جایی که رعایت پروتکل های بهداشتی به بالاتر از ۹۰ درصد برسند شیوع بیماری، بستری ها و مرگ و میرها کنترل می شود.

 

وی تاکید کرد: هر جا که رعایت دستورالعمل ها از این عدد کمتر و یا این عدد باشد باید تلاش شود تا پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود.

 

کلانتری ادامه داد: آموزش و پرورش استان خوب عمل کرده و والدین برای تحصیل و آموزش فرزندان خود مولفه های شاد، صدا و سیما و حضور در کلاس را انتخاب می کنند.

 

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از یک هزار و ۳۲۳ آموزشگاه استان به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی بازرسی به عمل آمده و نسبت به میانگین کشور بالاتر هستیم و به خوبی هم عمل شده است.

 

وی تاکید کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز سرما خوردگی، آنفلوانزا و ترکیب آن با کرونا شراط را سخت تر خواهد کرد، می طلبد که سخت گیرانه عمل کرد و این مسئله مورد توجه جدی باشد.

 

کلانتری از تلاش ها و زحمات بی وقفه، طاقت فرسا و شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی تشکر کرد و گفت: سزاوار نیست کسانی که با این شرایط سخت و با همه توان پای کار هستند و برای سلامت و جان مردم تلاش می کنند مورد بی مهری برخی از اصحاب رسانه در استان قرار گیرند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در پی نشر خبری از سوی یکی از سایت های استان در ارتباط با پرداخت حقوق نیروهای خدماتی، پرسنل، کارگران و کادر درمانی علوم پزشکی و پرداخت کارآنه هیئت رئیسه این دانشگاه رفتار تبعیض آمیز است، مسئولین این دانشگاه به صورت گروهی اقدام به استعفاء کرده بودند که مورد موافقت قرار نگرفت و به تاکید ما برای ادامه خدمت در این شرایط سخت کرونایی ماندند.

 

وی گفت: اگر در جایی تخلفی صورت بگیرد و یا اجحافی شده باشد غیرقانونی است و بازرسی استان بررسی می کند و چنانچه محرز باشد برخورد می شود.

 

کلانتری ادامه داد: وزارتخانه بهداشت و درمان خود به خوبی نظارت بر هرگونه تخطی، عدول از قانون و تعدی و تبعیض را دارد. 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه برخی از رسانه ها ضد ارزش ها عمل نکنند، تصریح کرد: اینکه رسانه ها انتقاد سازنده کنند و اقدام به ارائه پیشنهادت مفید و موثر و به روشنگری، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بپردازند، حق آنهاست.

 

وی ادامه داد: اما نباید با تحریک و به گونه ای عمل نمایند که به نظام و یا گروه و یا برخی از افراد جفا شود. 

 

کلانتری گفت: همه هم و غم و تلاش دشمن به دنبال مایوس کردن و خالی کردن دل مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شرایط سخت کنونی وظیفه داریم دلسوزانه، صادقانه و کارشناسانه نقد کنیم، از خط قرمزها و بحث نظام که به کل مردم مربوط است نباید عدول کرد؛ چرا که نظام با کسی تعارف ندارد.

 

وی با تاکید به اینکه، فضای رسانه در جمع عمومی، خصوصی و کل جامعه باید فضای اخلاق مدارانه باشد، گفتت: با انتقادات و پیشنهادات سازنده و روشنگری که باعث رشد، توسعه و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم می شود به خوبی استقبال و حمایت می کنیم.

کد خبر 973379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha