دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت و آرمان خواهی است

آذریان با اشاره به اینکه دشمنان با تحریک گروهک های منافقین و‌ تعصبات قومی فعالیت هایی را انجام دادند لذا در آن زمان نیروی زمینی ارتش در مقابل عناصر ضد انقلاب ایستادند و از انقلاب حفاظت کردند، گفت:دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت و آرمان خواهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امیر سرتیپ «رضا آذریان» امروز (۳۰ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بعد از اینکه به پیروزی رسید و تثبیت شد، دشمنان به دلیل از بین رفتن منافعشان در منطقه دست به اقداماتی زدند تا انقلاب را در روزهای اول مورد هجوم قرار دادند تا به تثبیت نرسد، گفت:دشمنان با تحریک گروهک های منافقین و‌ تعصبات قوم های مختلف فعالیت هایی را انجام دادند لذا در آن زمان نیروی زمینی ارتش در مقابل عناصر ضد انقلاب ایستادند و با پیروی از دستورات امام ره از انقلاب حفاظت کردند.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالشرق نزاجا با بیان اینکه در حمله نظامی و کودتای نظامی دشمنان شکست خوردند، صدام از ۱۳ فروردین ۵۸ تجاوزات مرزی خود را شروع کرد و تا ۳۱ شهریور ۵۹ حدود ۶۳۹ مورد تجاوز قبل از شروع جنگ بوده، افزود:ابرقدرتهای شرق، غرب و کشورهای عربی پشت سر صدام در حمله به کشور بودند، صدام با هدف جدا کردن خوزستان، تسلط بر اروند رود و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی به کشور حمله کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه ما از ۳۸ کشور در جنگ تحمیلی اسیر گرفتیم، اظهارکرد:اولین حرکت صدام بمباران تمامی پایگاه های هوایی و فرودگاه‌های کشور بود اما در روز دوم جنگ نیروی هوایی ضربه مهلکی به صدام زدند همپنین بعد از عزل بنی صدر و مشکلاتی که وی به وجود آورده بود اتفاقات بزرگی در کشور رخ داد و اولین عملیات کلاسیک به نام حضرت امام (ره) انجام شد.

 

آذریان با بیان اینکه نتایج دفاع مقدس را امروز می بینم و درسی شد برای همه کسانی که زیر ظلم استکبار جهانی بودند، ادامه داد:آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابل ما هستند و همیشه در جنگ سخت شکست خوردند و اکنون در حوزه سیاسی هم شکست خورده هستند اما باز هم آمریکایی ها به این موضوع نرسیدند که وقتی کسی بهت رای نداد یعنی تو را قبول ندارد.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالشرق نزاجا با تاکید بر اینکه تمام‌ جریاناتی که در منطقه به وجود آمده و‌ منجر به شکست شده نتیجه اقتدار کشور است، افزود:همه سیستم های دفاعی ما در تمامی حوزه های هوایی، زمینی و دریایی بومی است و رسیدن به این سطح تکنولوژی دفاعی به برکت دفاع مقدس است.

 

وی با بیان اینکه ما باید سپاسگزار مردم باشیم چرا که مردم همیشه پشتیبان نیروی‌ های مسلح بودند، اظهارکرد:دفاع مقدس ما را در همه ابعاد قوی کرده است و در جریاناتی که در کشور به وجود آمده اگر مردم پشتیبان نیروهای مسلح نبودند، ما دچار مشکل می شدیم.

 

آذریان با اشاره به اینکه دفاع مقدس مظهر حماسه، معنویت و آرمان خواهی است، گفت:بر خود وظیفه می دانیم با تمام شرایطی که در کشور داریم از هفته دفاع مقدس فراموش نکنیم و امسال در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، قدرت نظامی خود را در فضای مجازی و نمایشگاه نشان خواهیم داد.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالشرق نزاجا با اشاره به اینکه امسال برنامه های خوبی را در سطح کشور و استان داریم، ادامه داد:روز اول هفته دفاع مقدس به نام ولایت مداری و‌ همبستگی ملی است که در محل نمایشگاه بین المللی مشهد تعداد زیادی از پیشکسوتان جنگ تحمیلی به صورت زنده از فرمایشات رهبری استفاده می کنند، روز دوم جوانان، سربازان و دانش پژوهان نام دارد که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز در زمان دفاع مقدس مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند همچنین در این روز ضد عفونی کردن تعدادی از مدارس و رزمایش کمک‌ مومنانه هم انجام می شود.

 

وی افزود:روز سوم تولید ملی آمادگی دفاعی و خودباوری ، روز چهارم شهیدان، ایثارگران فخر آفرینان، روز پنجم معنویت، خانواده و سلامت، روز ششم رزمندگان، پیشکسوتان اسوه مقاومت، روز هفتم بصیرت افزایی دشمن شناسی و استکبار ستیزی وروز هشتم هم فرماندهان عزتمندان و‌ حماسه آفرینان نام گذاری شده است.

 

آذریان با تاکید بر اینکه در بحث دشمن شناسی برای جوانان در پادگان ها برنامه های مختلفی پیش بینی کرده ایم، اظهارکرد:امسال در حرم مطهر رضوی اتفاق خوبی رقم خورده که در طول هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی در صحن جامع رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

کد خبر 973800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha