دفاع مقدس یک انقلاب دفاعی بزرگ بود/ امنیت ملی ایران را حفظ کنیم

سرلشکر رضایی با بیان اینکه دفاع مقدس یک انقلاب دفاعی بزرگ بود که توانست سرزمین‌های ایران اسلامی را از تجاوزگری آزاد کند و امنیت را به وجود آورد گفت: باید با بازدارنگی بتوانیم همچنان امنیت ملی ایران را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سرلشکر محسن رضایی» امروز (دوشنبه 31 شهریور) در حاشیه آئین تجلیل و تکریم از 100 پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت خوزستان که همزمان با سراسر کشور در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و سالگرد چهلمین سال این رویداد بزرگ اظهار کرد: از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنیم که تجلیل بسیار خوب، جامع و دقیقی از این رویداد بزرگ انجام دادند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دفاع مقدس یک جنگ نبود بلکه یک انقلاب دفاعی بزرگ بود که توانست سرزمین‌های ایران اسلامی را بعد از 200 سال از تجاوزگری آزاد کند و نجات دهد و امنیت را به وجود آورد.

 

وی عنوان کرد: امیدواریم برادران و خواهران ما از این حادثه بزرگ درس بگیرند و هیچ جنگی در آینده اتفاق نیفتد و ما با بازدارنگی بتوانیم همچنان امنیت ملی ایران را حفظ کنیم.

 

سرلشکر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی یکی از میوه‌های پرثمر دفاع مقدس بود که در این رویداد فداکاری‌های بزرگی را انجام داد و در اکثر عملیات‌های دفاع مقدس حضور پررنگ و موفقی داشت.

 

وی اضافه کرد: این سردار بزرگ، بعد از دفاع مقدس نیز در ایجاد امنیت و آرامش کشور به ویژه در منطقه جنوب شرقی کشور همچون سیستان و بلوچستان و هرمزگان و همچنین جبهه مقاومت حضور داشت و تبدیل به یک چهره و قهرمان بین‌المللی مقاومت شد.

 

دبیر تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: سردار سلیمانی همه زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و ملت ایران مرد و با ابتکارات و خلاقیت‌هایی که داشت، ابتکارات جدید و راه نویی را در امنیت و دفاع در پیش گرفت.

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی یک در ظاهر یک نظامی بود اما در سطح دیپلماسی بین‌المللی جلسات مهمی که با سران کشورهایی همچون روسیه و سوریه و بسیاری دیگر از کشورها داشت بسیار قوی و موفق ظاهر می‌شد.

 

رضایی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی هم یک دیپلمات، هم انقلابی، هم یک نظامی برجسته و هم یک تئوریسین راهبردی در حفظ و ایجاد امنیت در ایران و منطقه بود.

 

وی یاد آور شد: این شهید بزرگوار انسانی فداکار و مخلص و بسیار مردم دوست بود و نسبت به ضعفا و محرومان فوق‌العاده حساس و عاطفی و نسبت به دشمنان ایران و بشریت بسیار قوی و محکم بود که امیدواریم راه ایشان ادامه پیدا کند.

 

لازم به ذکر است، در این آئین که با حضور حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان، شریعتی استاندار خوزستان و سایر مسئولان ارشد استانی برگزار شد، از 17 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و مقاومت رونمایی شد.

 

کد خبر 974280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha