نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه ای به سرباز دارد

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه دفاع مقدس یک سند افتخار برای ملت ما بود، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از آیات الهی و سیره ائمه اطهار و اهل بیت(ع) است، نگاه ویژه ای به سرباز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام موسی نورس سه شنبه (1 مهر) در مراسم گرامیداشت روز سرباز به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن تبریک و تهنیت ایام هفته دفاع مقدس گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از آیات الهی و سیره ائمه اطهار و اهل بیت(ع) است، نگاه ویژه ای به سرباز دارد و سرباز را مایه عزت، شرف و افتخار نظام می داند.

 

 

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) فرمودند «سرباز زینت کشور، مایه افتخار و سربلندی کشور است»؛ بیان کرد: سربازان نقش بسیار پررنگ و چشمگیری در دفاع مقدس داشتند و نقش سربازان در دوران دفاع مقدس، نقش بسیار تعیین کننده و پررنگی بود و نقش بسیجیان و مردم؛ همه این ها دست به دست هم دادند و افتخار آفریدند.

 

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک سند افتخار برای ملت ما بود و این کشور را بیمه، قوی و تنومند کرد، ادامه داد: دفاع مقدس با حضور سربازان در نیروهای مختلف آن زمان توانستند در مقابل دشمنان بایستند؛ دشمنانی که امروز وقتی من و شما فکر می کنیم، می بینیم سربازان آن زمان چه رشادت هایی انجام دادند؛ دشمنان تا دندان مسلح با پشتیبانی فراوان تجهیزاتی و نیرویی و از طرفی سربازان ما با کمترین امکانات و تجهیزات اما با ایمانی قوی و راسخ و با دلی مملو از عشق به وطن از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

 

 

حجت الاسلام نورس اظهار داشت: آن چیزی که امروز ما باید به دنبال آن باشیم، عشق و اراده به ارزش های دینی و انقلابی است؛ همان فرمایشات مقام معظم رهبری که بر آن تأکید هم دارند و این برای همه نیروهای مسلح یکسان است.

 

 

وی با بیان اینکه نیروی مسلح، نیرویی است که فدایی مقام معظم رهبری است و این را به اثبات رسانده، خاطر نشان کرد: بزرگترین افتخاری که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به آن افتخار می کرد، عنوان سربازی بود و ایشان فرمودند «به من بگویید سرباز و بر سر سنگ مزار من بنویسید سرباز ولایت»؛ این خیلی ارزشمند است.

 

 

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه سرباز ولایت امروز بسیار ارزشمند است، گفت: امروز سرباز ما به عنوان مدافع نظام و ولایت زندگی می کند و بعد از خدمت سربازی نیز به همین مسیر ادامه می دهد؛ یعنی به عنوان یک نیروی ولایی، ارزشی و انقلابی و به عنوان یک نیرویی که مقام معظم رهبری می فرمایند «همین ها آینده سازان و مدیران هستند» و از بین شما سربازان، مدیران آینده انتخاب می شوند لذا این دوران ویژه و خاص است.

 

 

وی بیان کرد: نکته اول ایمان به خدا و ارزش های دینی است؛ آن روحیه جهادی و شهادت طلبی را نباید فراموش کنیم زیرا خیلی مهم است؛ ما از همین دوران جوانی در وجود خود باید مانند شهدای عزیز که این راه را برای ما ترسیم کردند و برای ما الگو هستند، دنیا را تا جایی قبول داشته باشیم که در مقابل دین ما نایستد؛ بنابراین باید روحیه دین مداری، ولایت پذیری و شهادت طلبی داشته باشیم و تا زمانی که روحیه شهادت طلبی در بین جوانان، نیروهای مسلح و سربازان باشد، هیچ دشمنی جرأت تعرض ندارد و این روحیه را باید در خود چه زمانی که سرباز هستیم و چه زمانی که سرباز نیستیم، حفظ کنیم.

 

 

حجت الاسلام نورس با بیان اینکه ما 30 سال سرباز هستیم، اظهار داشت: امروز دشمنان قسم خورده و سرسختی داریم، باید مراقب باشیم و بصیرت و آگاهی لازم را داشته باشیم و باید در مواقعی که فتنه ها ایجاد می شود، حواس ما به نگاه و مطالب مقام معظم رهبری باشد.

 

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز گذشته به مناسبت هفته دفاع مقدس، بیان کرد:  مقام معظم رهبری از حماسه عظیم دفاع مقدس به خوبی یاد کردند؛ بهترین کارها، توانایی ها و پیشرفت ها آن دوران انجام شد لذا شما را به خواندن و مطالعه کتاب های آن دوران و خاطرات شهدای عزیز توصیه می کنم تا در کار، برنامه و زندگی موفق شوید.

 

 

مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: مقام معظم رهبری در خصوص بحث ویروس کرونا فرمودند «با رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی به پیش بروید» و بعد هم بحث اربعین را فرمودند دل همه ما برای زیارت عتبات عالیات پر می زند اما مشکل و بیماری است و زمانی که ایشان فرمودند «نباید بروید» نباید برویم و باید گوش به فرمان ایشان باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران، خانواده شهدا هستند، بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که در دوران ولایت و ولی امر مسلمین و زیر سایه ولی امر مسلمین و زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می کنیم و قدر این خدمت را بدانیم.

کد خبر 974549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha