رمز پیروزی رزمندگان ایمان است

آیت الله علما، گفت: رمز پیروزی رزمندگان ایمان است .

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آیت الله علماء در آیین تجلیل و تکریم سراسری از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت استان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) برگزار شد، گفت:روحیه رزمندگان در دفاع مقدس بی‌نظیر بود زیرا ریشه همه مجاهدت‌های رزمندگان در ایمان به خدا و اطاعت از ولی فقیه نهفته بود.

 

امام جمعه کرمانشاه افزود: بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی در دهه ۴۰ که مجلس قصد داشت کلمه اسلام و توجه به کتاب آسمانی را حذف کند، انقلاب اسلامی شروع به رشد و نمو کرد.

 

وی، امام خمینی‌ (ره) را ذوب در اسلام و قرآن دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای حفاظت از اسلام و قرآن شکل گرفت و از اول جنگ تاکنون هرکاری که انجام شده برای این ۲ میراث گرانبها بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد:‌ اسلام آنقدر قدرت دارد که امروز ایران را به یک ابرقدرت در جهان تبدیل کرده است و نام ایران در دنیا مطرح است اما آمریکا با اینکه از نظر مادی مشکلی ندارد حتی یکی از نوچه‌هایش هم حاضر نیست به نفع او رأی بدهد.

 

آیت‌الله علما، ضمن اشاره به مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد، افزود: باوجود همه این مشکلات باید بتوانیم این قدرت را حفظ کنیم و طبق وصیت امام راحل که مدام از اسلام حرف می‌زد، به گفته‌های ایشان فکر و تأمل داشته باشیم. در پایان این مراسم با حضور مقامات ارشد استان از تعدادی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس کرمانشاه تجلیل به عمل آمد.

 


گفتنی است:استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و ۱۷ و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، هزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.
بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰ و مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شد و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

کد خبر 974583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha