مادران شهدا در تاریخ اسلام، انقلاب و ایران ماندگارند

صالحی با تاکید بر اینکه مادران شهدا نمادهایی هستند که برای همیشه در تاریخ اسلام، انقلاب و ایران باقی می مانند، گفت: روحیه مادران شهدا برگرفته از مکتب اسلام و معارف اهل بیت(علیهم السلام) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «سید عباس صالحی» امروز (سه شنبه ۱ مهر) در سیزدهمین هفته از طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در ارتباط تصویری به منظور تکریم از خانواده شهیدان «سمیع و زاهدی» در استان چهارمحال و بختیاری که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، دوران دفاع مقدس را یک لیله القدر طولانی برای ملت ایران خواند و گفت: دفاع مقدس همچون معدن و گنجینه ای است که روز به روز اسرار نهفته آن آشکار می شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح ملی سه شنبه های تکریم را فرصتی مغتنم برای بهره گرفتن از آموزه های خانواده های شهدا دانست.

 

وی با تقدیر از ایثار خانواده های شهیدان زاهدی و سمیع، اظهار کرد: شهدای دفاع مقدس همچون جوانان امروز کشور با الگوگیری از شخصیت های بزرگ تاریخ کربلا در راه خدا پیکار کردند.

 

صالحی با تاکید بر اینکه مادران شهدا نمادهایی هستند که برای همیشه در تاریخ اسلام، انقلاب و ایران باقی می مانند، تصریح کرد: روحیه مادران شهدا برگرفته از مکتب اسلام و معارف اهل بیت(علیهم السلام) است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس با قدردانی از خانواده شهیدان طوقانی، شهید سعید طوقانی را یکی از پهلوانان کشور خواند و ادامه داد: این شهید در سن 15 سالگی به شهادت رسید و الگویی راهگشا و آموزنده برای نسل نوجوان ماست.

 

وی با اشاره به اینکه مادران شهدا در دوران دفاع مقدس بسیار دغدغه بوده و اسوه های صبر و ایثار برای مردم بودند، خاطرنشان کرد: این مادران الگوهای والایی برای مادران حال و آینده کشور هستند.

 

گفتنی است: در این آیین از خانواده شهیدان طوقانی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و از مادر شهیدان بهرام، سعید و حمید زاهدی و خواهر شهیدان عبدالله، قدرت الله و ولی الله سمیع توسط نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و استاندار چهارمحال و بختیاری قدردانی شد.

 

کد خبر 974768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha