دامداران خراسان شمالی از کشتار دام سودی نمی برند

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: دامداران خراسان شمالی از کشتار دام خود سود چندانی ندارند و دلالان از این فرصت سو استفاده می کنند.

«علی جدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: سالانه ۲۰۰ هزار راس دام در استان کشتار و بسیاری به صورت زنده خارج می شود که در این خصوص دامداران سود چندانی نداشته و دلالان از فرصت سوء استفاده می کنند.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس آمارهای دریافتی از سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سالانه ۸۰۰ هزار بره پروار و نیمه پروار در استان کشتار می‌شود.

 

جدی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جمعیت عشایری استان در شیروان سکونت دارد، عنوان کرد: همچنین ۴۰ درصد اشتغال مردم استان از محل دامپروری و کشاورزی است که با اجرا و ایجاد کشتارگاه از دلال بازی جلوگیری می شود.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این شهرستان ۵۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد که ۶۸ درصد گوشت سفید استان در شیروان تولید می شود و باید گام های لازم برای ایجاد تحول و توسعه صنعت دامداری شهرستان برداشته شود.

 

جدی تصریح کرد: امسال با اجرای طرح گاوداری هزار راسی «قلعه چه» که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل طرح گاوداری ۱۰ هزار راسی روستای خرم آباد شهرستان، شاهد توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و درآمدزایی بالای در شهرستان خواهیم بود.

 

به گفته وی گاوداری ۱۰ هزار راسی شیروان با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در ۱۰۷  هکتار زمین در دست ساخت است که با اتمام آن ظرفیت تولید سالانه ۶۵ هزار و ۷۰۰ تُن شیر و هزار تُن گوشت را خواهد داشت و برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

کد خبر 974881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha