انتصاب معاون تهذیب و امور فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) در حکمی عقیله‎السادات مقدس‎نیان را به عنوان «معاون تهذیب و امور فرهنگی این مؤسسه منصوب کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین غلامعباس عشرتی در مراسم تودیع و معارفه معاونت تهذیب و امور فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران) به بیان جایگاه و اهمیت کار فرهنگی پرداخت و مسأله تهذیب را برای طلاب بسیار ضروری دانست.

 

سپس ایشان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دلسوزانه خانم حیدری «معاون سابق تهذیب و امور فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه(خواهران)»، سرکار خانم مقدس نیان را به سمت «معاون تهذیب و امور فرهنگی این مؤسسه» منصوب کرد.

 

حیدری گزارشی از برنامه های انجام شده را ارائه داد و آرزو کرد که نتیجه زحمات انجام شده به بار بشیند.

 

در ادامه این مراسم، مقدس نیان ضمن تشکر از زحمات خانم حیدری گفت: علم و تهذیب، دو بالی هستند که هر دو برای طلبه لازم هستند.

 

در معاونت فرهنگی نیاز به اخلاص، عشق، و شور هست؛ ان شاءالله بتوانیم با کمک معاونت آموزش و پژوهش زمینه پیشرفت طلاب را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عشرتی در این حکم آورده است:

توجه به ارتقای سطح معنوی و اعتقادی طلاب و نیز بسترسازی مناسب برای اجرای دقیق برنامههای مربوط به حوزه فرهنگ و اعتقادات، امری ضروری برای محیط­های آموزشی است. با عنایت به مراتب فضل، تجربه و سوابق علمی­تان، بدین­وسیله سرکار عالی را به عنوان: «معاون تهذیب و امور فرهنگی » مؤسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه منصوب می­نمایم.

اولویت­ها و برنامه­های آن معاونت عبارتاند از:

1- برنامه­ریزی و ارائه طرح­های خلاقانه و بدیع در جهت ارتقای فضایل اخلاقی - تربیتی طلاب و ایجاد فضای فرهنگی در مؤسسه؛

2- بهره­مندی از خط مشی­های تعیین شده در اسناد بالادستی، از جمله سند چشم­انداز دفتر و قطبهای فکری – فرهنگی در برنامه­ریزی­های کلان؛

3- شناسایی و بهره­مندی حداکثری از ظرفیت­های فضای مجازی مؤسسه و دفتر تبلیغات اسلامی در جهت ایفای موضوعات فرهنگی مؤسسه و طلاب؛

4- ایجاد زمینه برای شکل­گیری تشکل­های مذهبی در بین طلاب و گروه‎های تبلیغ مجازی با هدف تأثیرگذاری بر وضعیت فرهنگی و تهذیب مخاطبان جامعه؛

5- همفکری و تشریک مساعی در زمینه­ ایجاد فضای مطلوب و متناسب با شئونات حوزوی.

امید است با استعانت از خداوند متعال و توجهات حضرت ولی­عصر(عجل الله تعالی فرجه­الشریف) در انجام وظایف محوله موفق و سرافراز باشید.

لازم می­دانم، از زحمات دلسوزانه «سرکار خانم فاطمه حیدری» در دوره تصدی این مسئولیت تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال برای ایشان توفیق روزافزون را مسئلت نمایم.

 

کد خبر 975268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha