آئین یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر جیرفت برگزار شد 

شامگاه امشب ۲ مهر هم زمان با هفته دفاع مقدس آئین یادبود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای دفاع مقدس در محوطه اداره آب و فاضلاب شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، شامگاه امشب ۲ مهر آئین یادبود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای دفاع مقدس در محوطه اداره آب و فاضلاب شهر جیرفت برگزار شد.

 

«ناصر بهروز» در این آئین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: فرهنگ دفاع مقدس چاره گشا و تنها راه حل مشکلات کشور است.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت بیان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان از هر سو به ما حمله کرده و این دشمنی ها همچنان ادامه دارد، اکنون همچون گذشته در مقابل دشمنان با دوگانگی سازش یا مقاومت روبرو هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: هر کجا مقاومت کردیم و حرف ولی امر مسلمین را گوش کردیم، موفق شدیم و از دل تحریم ها راه و موفقیت ساختیم از جمله سلول بنیادی، موشک و ماهواره در تحریم ها ساختیم و برای خودمان ظرفیت و قدرت تولید کردیم که نشان دهنده فرهنگ دفاع مقدس است.

 

بهروز تصریح کرد: از مصادیق رویش های انقلاب اسلامی، به وجود آمدن نیروهای انسانی در تراز انقلاب اسلامی است و دیگری رویش معنویت در جامعه می باشد.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۶ هزار رزمنده شهرستان جیرفت عازم جبهه های جنگ شدند.

 

وی اظهار کرد: فرهنگ از خودگذشتگی، صدق و صفا ما را از چالش ها نجات می دهد و باید در سختی ها به حرف امام امت گوش فرا دهیم و در این برهه که دشمن ما را تحریم می کند می بایست تلاش کنیم تا از این بحران عبور کنیم.

 

بهروز عنوان کرد: سیره شهدا را باید خانواده شهدا بازگو کنند و این خانواده ها افتخار کشورمان هستند و باید به تکریم خانواده، شهدا، رزمندگان و آزادگان اقدام کنیم.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت با بیان این مطلب که شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب قلوب و دلها بود، یادآور شد: در مراسم تشیع پیکر مطهر این شهید بیش از ۲۰ میلیون نفر شرکت کردند.

 

وی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی برای کلیه مسلمانان و به ویژه شیعه عزت آفرید و رهبری پس شهادت از ایشان به عنوان «مکتب حاج قاسم» یاد کرد زیرا برای حاج قاسم، اسلام ولایت و کشور مهم بود.

 

بهروز تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است و ما باید با روحیه دوران دفاع مقدس دنبال خدمت به مردم باشیم و مردم نیازمند فرهنگ شهیدان حاج قاسم، بینا، مشایخی پایدار و معناصری هستند.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: فرهنگ دوران دفاع مقدس، تربیت کننده است و مردم در جبهه عارف شده که در نهایت شهید شدند.

 

وی عنوان کرد: کادر درمان و بهداشت با توجه به شیوع کرونا در شرایط سختی هستند و باید برای کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند دعا کرده و با رعایت نکات بهداشتی آنها را یاری کنیم.

 

بهروز در خاتمه یادآور شد: مقام معظم رهبری در خصوص پیاده روی اربعین فرمود؛ ملاک، نظر ستاد ملی کرونا است و ما نیز طبق فرمایش رهبری تابع تصمیم این ستاد هستیم.

 

گفتنی است؛ در پایان این آئین از خانواده های شهدای اداره آب و فاضلاب شهرستان جیرفت تجلیل شد.

کد خبر 975367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha