امنیت و آسودگی امروز به برکت از جان گذشتگی شهدا است

شریعتی با اشاره به شهادت ۲۵ تن از فرهنگیان آبادان در بمباران هوایی ارتش رژیم بعث عراق در دفاع مقدس گفت: اگر امروز در امنیت و آسودگی به سر می‌بریم و به امر تعلیم و تربیت مشغول هستیم به برکت از جان گذشتگی و فداکاری شهدا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «غلامرضا شریعتی» در یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان که در مدرسه شاهد حضرت خدیجه کبری (س) این شهرستان برگزار شد، شهادت 25 تن از فرهنگیان آبادان در حمله بمباران هوایی ارتش رژیم بعث عراق را حادثه‌ای تلخ و غیرانسانی خواند و اظهار کرد: امروز خداوند متعال توفیقی به ما داد تا در این مدرسه جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدای آموزش و پرورش حضور پیدا کنیم تا قدردان شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای آموزش و پرورش باشیم.

 

استاندار خوزستان افزود: اگر امروز در امنیت و آسودگی به سر می‌بریم و به امر تعلیم و تربیت مشغول هستیم به برکت از جان گذشتگی و فداکاری شهدای گرانقدر ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.

 

اضافه کرد: نهادینه کردن فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و آموزش حماسه‌سازی از درس‌های آموزش و پرورش بود که نسل گذشته با فراگیری آن موفق شد کشور را در برابر هجوم بیگانگان حفظ کنند.

 

شریعتی تصریح کرد: امیداریم بتوانیم رهروان خوبی برای آنانی باشیم که در این مسیر جان عزیز خود را فدا کردند تا نسل بعد خود را متناسب با شرایط اسلام، نظام و کشور بسازند و نسل بعد بتوانند ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

 

«حبیب‌الله رمضانی» نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای آموزش و پرورش اظهار کرد: آبادان با تقدیم چهار هزار شهید و 400 شهید دانش‌آموز، دین خود را به اسلام و نظام ادا کرد؛ شهدای گرانقدر برای پاسداری از کیان جمهوری اسلامی جانانه از این مرز و بوم دفاع و مقاومت کردند.

 

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه شهدا ارزشمندترین افراد در دنیا و آخرت هستند و برگردن مردم و جامعه حق دارند، افزود: در بمباران دوم مهر سال 59 و در نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی 25 تن از همکاران ما در حمله ددمنشانه نیروی هوایی ارتش بعث رژیم عراق به ساختمان اداره آموزش و پرورش آبادان به فیض رفیع شهادت نائل آمدند که یاد و خاطره این بزرگ مردان حماسه ساز را گرامی می داریم.

 

کد خبر 975380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha