آغاز عملیات حفاظت و مرمت محوطه باستانی سیلک کاشان

معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان از آغاز عملیات حفاظت و مرمت محوطه باستانی سیلک کاشان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال خبر داد.

«مهران سرمدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: عملیات حفاظت و مرمت تپه های سیلک کاشان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اسناد خزانه آغاز شده است.

 

معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان افزود: برخی قسمت های تپه دچار فرسودگی و آسیب های فراوانی شده و نیازمند حفاظت با اندود کاه گل و اصلاح آب راه هایی جهت انتقال آب باران بود که این مهم در حال انجام است.

 

سرمدیان افزود: اجرای اندود کاه گل حفاظتی روی تپه ها، اجرای شفته آهک، رنگ آمیزی فنس های دور تپه جنوبی و شمالی، اصلاح راه آب های موجود روی تپه ها، ساخت درب آهنی و استحکام فنس های دور تپه از جمله اقدامات این پروژه مرمتی است.

 

معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان در ادامه بیان داشت: سیلک با قدمت بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ سال به عنوان یکی از مهم ترین خاستگاه های تمدن بشری همواره در محافل علمی و باستان شناسی ایران و جهان مورد توجه بوده و هست و استمرار ۵ هزار سال سکونت باعث شده است تا سیلک به عنوان معیاری برای ارزیابی دیگر سایت های باستانی قرار گیرد.

 

سرمدیان افزود: این اثر با ارزش تاریخی شامل دو تپه شمالی و جنوبی و گورستان های الف و ب  در شهریور ماه سال ۱۳۱۰ به شماره ۳۸  در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است./

کد خبر 975514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha