ارسال ۱۰ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره/ فیلم مقاومت تا دهه فجر ادامه داد

عظیمی میرآبادی از ارسال ۱۰ هزار اثر به جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خبر داد و گفت: از مجموع آثار ارسالی، ۲ هزار و ۷۰۰ اثر مربوط به هنرمندان بسیجی از سراسر کشور بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی عظیمی میرآبادی» امشب (پنجشنبه، ۳ مهر) در اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در شانزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با موجی از ارسال آثار از سراسر جهان روبرو شده‌ایم.

 

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت از ارسال ۱۰ هزار اثر به جشنواره فیلم مقاومت خبر داد و گفت: این رقم در هیچ یک از جشنواره‌های فیلم طول تاریخ ایران اسلامی نظیر نداشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در جشنواره شانزدهم فیلم مقاومت از ۱۳۲ کشور اثر ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع آثار ارسالی، ۲ هزار و ۷۰۰ اثر مربوط به هنرمندان بسیجی از سراسر کشور بوده است.

 

عظیمی میرآبادی به برخی خاطرات معنوی شرکت‌کنندگان در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: این اتفاقات شامل نذر شهدا تا احساس روح بلند شهید حاج قاسم سلیمانی، هر کدام انگیزه‌ای برای دبیرخانه جشنواره ایجاد کرد و بسیار برای ما ارزشمند بود.

 

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اظهار کرد: جشنواره فیلم مقاومت از سه روز پیش آغاز و تا پایان هفته بسیج به شکل رسمی ادامه دارد و در نهایت همزمان با دهه فجر به پایان می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه فیلم‌سازی کار پرهزینه‌ای است، تصریح کرد: باید به مقوله فیلم و سینما توجه ویژه شد و مورد حمایت قرار گیرد.

 

عظیمی میرآبادی به برخی روش‌های غلط انجام شده در حوزه سینما و هنر اشاره و اذعان کرد: این روش‌ها سبب شده که حتی در تهران، افراد برجسته‌ای که می‌توانستند برای هنر مقاومت افتخار آفرینی کنند، سال‌ها فعالیتی نداشته باشند.

 

کد خبر 975736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha