باید گنجینه دفاع مقدس را با استفاده از ابزار هنر به نسل‌های آینده منتقل کنیم

حجت‌الاسلام پشم‌فروش با تاکید بر اینکه با استفاده از ابزار هنر باید گنجینه دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنیم گفت: یکی از مواردی که مساجد باید آن را به دقت بررسی و منتشر کنند، پرداختن به مبانی دفاع مقدس است.

«حجت الاسلام محمد پشم‌فروش» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در حوزه دفاع مقدس فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهند.

 

مسئول هیئت انصارالمهدی (عج) اهواز تصریح کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری که دفاع مقدس یک گنجینه است، مساجد و کانون‌های فرهنگی می‌توانند به خوبی از این گنجینه در بخش‌های مختلف بهره‌مند شوند.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آنچنان که باید و شاید به سراغ این گنجینه نرفتیم اضافه کرد: دفاع مقدس از نگاه هنری، فیلمسازی و روایتگری و حتی نوشتن کتاب‌ها و رمان‌های مختلف فرصت‌های بسیاری را در اختیار هنرمندان قرار داده اما آنچنان  که باید نکته‌های ناب از این گنجینه استخراج نشده است.

 

حجت‌الاسلام پشم‌فروش با بیان اینکه دفاع مقدس تنها به هشت سال اختصاص ندارد افزود: امروزه ما در نبرد فرهنگی و اقتصادی حضور داریم، اگر همان روحیات شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس را در جنگ‌های فرهنگی و اقتصادی به کار ببندیم قطعا دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز شاهدیم که تعدادی از جانیازان با ورود به حوزه صنعت و فعالیت‌های اقتصادی سبک زندگی جهادی جدیدی را با همان روحیات دفاع مقدس انجام می‌دهند.

 

مسئول هیئت انصارالمهدی اهواز با تاکید بر اینکه با استفاده از ابزار هنر باید گنجینه دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنیم ادامه داد: تنها جنگی که در طول تاریخ حتی یک سانتی‌متر از مرزهای جغرافیایی کشور کم نشد، هشت سال دفاع مقدس بود و این نکته کم‌ارزشی نیست.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن در صدد تحریف دفاع مقدس است یاد آور شد: یکی از مواردی که مساجد باید آن را به دقت بررسی و منتشر کنند، پرداختن به مبانی دفاع مقدس است.

 

کد خبر 975791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha