الگوگیری از دفاع مقدس برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن

طلوعیان با بیان اینکه امروز جبهه جنگ از حوزه نظامی به اقتصادی تغییر کرده است، گفت: باید از دوران دفاع مقدس برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن الگو بگیریم.

«حسین طلوعیان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان و جوانان غیور ایرانی برای دفاع از انقلاب اسلامی و وطن از جان خود گذشتند و امروز سرافرازی و اقتدار را در سطح بین المللی برای کشورمان به ارمغان آوردند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: امروز جبهه جنگ از حوزه نظامی به اقتصادی تغییر کرده است و وقتی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی را می بینند، درصدد هستند از طریق حربه های اقتصادی کشورمان را به چالش بکشانند.

 

وی با بیان اینکه باید با بصیرت و هوشمندی حربه ها و توطئه های دشمنان را شناسایی و خنثی کنیم، افزود: باید در جنگ اقتصادی دشمن آمادگی خود را بیشتر کنیم و با الگوگیری از دوران دفاع مقدس برای مقابله با جنگ اقتصادی گام برداریم تا دشمن در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بماند.

 

طلوعیان خاطرنشان کرد: امروز با توجه به تحریم های ناجوانمردانه دشمن، مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و متأسفانه برخی نیز از مشکلات اقتصادی موجود به نفع خود بهره می برند که وظیفه ما شناسایی این افراد است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تأکید کرد: امروز در بازار باید با کسانی که نسبت به احتکار کالاهای مورد نیاز خط تولید و بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و غیره اقدام می کنند و با بر هم ریختن بازار ارز موجب تلاطم در حوزه اقتصاد می شوند قاطعانه برخورد شود.

 

وی ابراز داشت: شناسایی افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه دست به احتکار می زنند از جمله وظایف ما است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید با کسانی که به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند با شدت بیشتری برخورد شود تا در کار مردم و تولیدکنندگان گشایش ایجاد شود.

 

طلوعیان متذکر شد: بسیاری از افراد امروز همانند یک سرباز در جبهه اقتصادی نقش آفرینی می کنند که جای قدردانی دارد و امیدوارم با تدابیر مسئولان و با همت مردم همانند دوران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی نیز پیروز میدان باشیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: امیدوارم همانطور که در جنگ با ویروس کرونا بسیاری از قابلیت های نهفته ما به حالت بالفعل رسیده است مشکلات اقتصادی را هم پشت سر بگذاریم و در حوزه اقتصادی به شکوفایی برسیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی ما نظارت و مبارزه با قاچاق است، گفت: با توجه به محدودیت های موجود در منابع ارزی و تامین مواد اولیه در حوزه های مختلف بهداشتی، غذایی، دارویی و غیره گستردگی این بخش زیاد شده است لذا از تمامی فرمانداران و دستگاه های ذی ربط درخواست می کنیم هر گونه احتکار را با کمک بازرسان خود شناسایی کند و در وهله نخست آنها را هدایت کنند و اگر قابل هدایت نبودند مجازات شوند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: امید است با شناسایی و کنترل افرادی که قصد ایجاد تلاطم و ناآرامی در بازار را دارند وضعیت اقتصادی به ثبات و آرامش برسد.

 

کد خبر 975812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha