رسالت خبرگزاری شبستان انعکاس درس دفاع و دین است

امیر بیدادی نقش رسانه‌های دینی و ارزشی در راستای انعکاس اخبار دفاع مقدس را با بسیار مهم دانست و گفت: رسالت خبرگزاری شبستان انعکاس درس دفاع و دین است و این رسانه و سایر رسانه‌های دینی، باید بر این محور حرکت کنند.

«امیر حمزه بیدادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه اعتقاد داریم در دفاع مقدس دارای فرهنگ غنی و گنجینه بی‌پایانی هستیم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار 31 شهریور ماه با یک میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس فرمودند ممکن است تا چند سال دیگر هیچ کدام از این جمعیت زنده نباشیم اما وظیفه داریم تا زمان حیات فرهنگ دفاع مقدس را نشر و ترویج دهیم و آن را به نسل جدید منتقل کنیم تا با این کار کشور و نظام خود را بیمه کنیم.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور موفقیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ایجاد امنیت پایدار را از ماحصل، برکت و مدد فرهنگ غنی دفاع مقدس دانست و افزود: امروز کشور ما در معرض جنگ‌های مختلفی است که دشمن به ما تحمیل کرده و یکی از این جنگ‌ها، جنگ فرهنگی و شبیخون فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری است.

 

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم سیره، زندگی‌نامه شهدا و اتفاقات بسیار زیادی که در دوران دفاع مقدس رخ داده و این فرهنگ غنی را برای ما ایجاد کرده، می‌تواند به عنوان چراغ راهی برای نسل جوان و آینده باشد؛ نسل جوان ما باید یاد بگیرد و بداند در تاریخ این مملکت نوجوان 13 ساله‌ای به این باور عقلی و فکری رسیده بود تا جان خود را فدای کشورش کند.

 

امیر بیدادی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جوان بیست و چند ساله‌ای داشتیم که یک لشکر را هدایت می‌کرد ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین بر این موضوع نیز اشاره کردند که ما در دوران جنگ تحمیلی فرمانده جوانی به نام شهید صیاد شیرازی داشتیم که یک نیرو را رهبری می‌کرد نه اینکه فقط صرف فرماندهی باشد.

 

وی اضافه کرد: این‌ها اتفاقاتی است که در دفاع مقدس این فرهنگ غنی را برای ما تشکیل داده و ما همواره اعتقاد داریم که اگر موفق شویم این فرهنگ را بدون تحریف و هر آنچه که بوده منتقل کنیم، نسل‌های بعدمان را نیز بیمه می‌شود.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب کشور نقش رسانه‌های دینی و ارزشی در راستای انعکاس اخبار دفاع مقدس را حائز اهمیت دانست و اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در جنگ اتفاقات و حوادث بی‌شماری رخ داد؛ آنهایی که در دفاع مقدس حماسه آفریدند کار خود را به سرانجام رساندند و رفتند، شهدا، جانبازان، آزادگان، پیشکسوتان و خانواده‌های آنان به راه خود رفتند اما اکنون باید خیل عظیم‌تری از آن تعداد بیایند و این فرهنگ را منتقل کنند.

 

وی ابراز کرد: ایشان گفتند این کار، کار هنرمندان است و بایستی تمام این حوادث را هنرمندانه فهرست کنند و از این موضوعات و حوادث فیلم و متن بسازند، متن و محتوا تولید شود و آنقدر قوی و غنی باشد تا تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینمای ما بتوانند به راحتی از آنها فیلم‌های فاخری درست کنند.

 

امیر بیدادی خاطر نشان کرد: خوشبختانه اکنون این اقدام جهت و سمتی پیدا کرده و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قانون‌مند و سازمان‌یافته به این مهم توجه و آن را دنبال می‌کنند.

 

وی با اشاره به افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس در آبادان عنوان کرد: ایجاد این باغ‌موزه‌ها می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس، صحنه‌ها و افتخارات آن ایام را به نسل جدید منتقل کنند، این نیز کار رسانه‌ها، هنرمندان، اهل قلم و کسانی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند و تخصص دارند که بایستی به عنوان یک تکلیف و وظیفه شرعی آن را انجام دهند.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور دفاع مقدس را برگرفته از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم اتفاقات رخ داده در طول دفاع مقدس را با روز عاشورا مقایسه کنیم بسیاری از حوادث جنگ تحمیلی در روز عاشورا و صحنه کربلا هم رخ داده بود.

 

وی با بیان اینکه جنگ ما جنگ عقیده‌ها بود تصریح کرد: امام راحل فرمودند که اگر در مقابل دین ما بایستید تمام دنیایتان را بر سرتان خراب خواهیم کرد.

 

امیر بیدادی رسالت خبرگزاری شبستان با محوریت دین و اعتقاد دینی را انعکاس درس دفاع و دین دانست و یاد آور شد: امام خمینی (ره) فرمودند امتی که در دفاع مقدس بودند برتر از امت رسول خدا در حجاز، برتر از مردم کوفه و عراق در زمان حضرت امیرالمومنین (ع) بودند، مردمی که ارزش و حماسه خلق کردند و از مکتب سرور و سالار شهیدان تاسی گرفتند، لذا باید همه رسانه‌ها دینی از جمله خبرگزاری شبستان بر این محور حرکت کنند.

 

کد خبر 975833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha