وقف، خدمات عام المنفعه و گره گشایی مشکلات جامعه را به دنبال دارد

حسین زادگان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیازمند اتحاد و همیاری بیشتری برای محرومیت‌زدایی هستیم، سنت حسنه و ماندگار وقف می‌تواند کمک بسیاری به اقشار مستضعف و کم‌برخوردار جامعه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد حسین‌زادگان» امروز(5مهر) در نشست با حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: موقوفات میراث ماندگار و سرمایه‌های معنوی و اقتصادی استان به‌شمار می‌روند و همه نهادها باید در راستای حفظ و حراست از آن تلاش داشته باشند.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه وقف می‌تواند بهترین خدمات را به جامعه داشته باشد، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا اوقاف با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی از محل عوائد موقوفات کرده و این یعنی مبالغی که اوقاف از مردم دریافت می‌کند بر اساس نیت موقوفه دوباره به مردم و جامعه بازمی‌گردد.

 

وی برلزوم ایجاد تعامل بین اوقاف و مردم برای احیای موقوفات استان تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیازمند اتحاد و همیاری بیشتری برای محرومیت‌زدایی هستیم، سنت حسنه و ماندگار وقف می‌تواند کمک بسیاری به اقشار مستضعف و کم‌برخوردار جامعه کند.

 

حسین زادگان اذعان کرد: بسیاری از اراضی وقفی استان دارای ظرفیت بزرگی در حوزه‌های زراعت، دام‌پروری، گلخانه‌ای و... هستند که با هماهنگی سازمان اوقاف، دستگاه‌های مربوطه و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری این اراضی شناسایی و در آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا منفعت آن به جامعه برگردد.

 

*74 درصد نیات موقوفات مازندران برای عزاداری و اطعام‌دهی در محرم و صفر است

حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» نیز در این نشست گفت: از آغاز ماه محرم تاکنون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با توجه به موقوفاتی که در اختیار دارد اقدام به توزیع 90 هزار بسته کمک مومنانه و بسته‌های غذایی کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه 74 درصد نیات موقوفات استان برای عزاداری و اطعام‌دهی در ماه محرم و صفر برای حضرت سیدالشهدا(ع) است، تصریح کرد: اوقاف منتصب به دستگاه اهل‌بیت(ع) است و خدمتگزاری به اهل‌بیت(ع)، قرآن و امامزادگان را افتخار می دانیم.

 

وی با اشاره به خدمات اوقاف استان در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور، افزود: از نخستین روز شیوع ویروس کرونا در استان اوقاف و امور خیریه مازندران اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در سطح 12 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان کرده و روزانه حدود 5هزار ماسک و اقدام بهداشتی تولید و توزیع کرده است.

کد خبر 976079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha