​زلزله و ۶ پس لرزه مراوه تپه خسارت جانی و مالی در پی نداشت

قادری گفت: نقطه کانونی زلزله در ۲۱ کیلومتری شهر مراوه تپه و در مرز ترکمنستان اتفاق افتاده و تاکنون خسارت مالی و جانی از زلزله و ۶ پس لرزه در این منطقه گزارش نشده است.

«سیدرضا قادری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به زلزله 5.2 ریشتری و 6 پس لرزه در 21 کیلومتری شهر مراوه تپه و در نقطه مرزی با کشور ترکمنستان گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر خسارت مالی و جانی از زلزله مراوه تپه گزارش نشده است و تیم های ارزیاب برای امداد و بررسی شرایط در منطقه حضور پیدا کردند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان ادامه داد: عوامل شهرستان در حال بررسی هستند و تیم های امدادرسانی نیز در منطقه حضور دارند و در صورتی که مورد خاصی باشد امدادرسانی اتفاق خواهد افتاد و با توجه به اینکه این زلزله تنها در یک شهرستان اتفاق افتاده است و یک حادثه محلی به شمار می رود وسعت حادثه و خسارتی که در برداشته باشد مشخص نیست و تاکنون گزارشی نشده است.

 

قادری بیان کرد: کانون این زلزله در مرز ایران و ترکمنستان و در 21 کیلومتری شهرستان مراوه تپه اتفاق افتاده است و روستای مرزی دادلی قزنین نیز وجود دارد و در حال بررسی این روستاها هستیم و با توجه به اینکه روز بوده خسارت جانی تاکنون گزارش نشده است.

 

وی گفت: با توجه به نوع بافت روستایی ممکن است در این منطقه برخی از منازل روستایی دچار آسیب شده باشند ولی تاکنون گزارشی در این خصوص به دست ما نرسیده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با بیان اینکه به دلیل وقوع زلزله و لرزه ای که به وجود آمده است طبیعتاً سیسم های برق در این منطقه اتصال پیدا می کنند و برای دقایقی برق قطع می شود، افزود: ولی مشکلی در حوزه برق رسانی در این منطقه نداشتیم و همچنین در خصوص قطعی آب نیز در این منطقه گزارشی ارائه نشده است.

 

قادری افزود: استان گلستان در حال آماده باش کامل است و به مردم توصیه می کنیم که در زمان زلزله که یک حادثه طبیعی است خونسردی خود را حفظ کنند و گاهی مصدومیت هایی به دلیل ترس از زلزله به وجود می آید که حتی این خسارت ها بدون ریزش آوار بوده است.

 

گفتنی است، در ساعت 9 و 16 دقیقه زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر در مرز ایران و ترکمنستان و در شهرستان مراوه تپه اتفاق افتاد و در لحظاتی پیش و ساعت  10 و 47 دقیقه این شهرستان برای ششمین بار با پس لرزه ای به بزرگی سه ریشتر لرزید.

 

کد خبر 976089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha