کسب افتخار برای جامعه هنری فارس با دریافت نشان درجه یک هنری

سهرابی گفت: اعطای نشان درجه یک هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استاد «رزاقی»، مایه افتخار جامعه هنری استان فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (شنبه 5 مهر) در نشست صمیمانه با استاد «علی نقی رزاقی»، استاد عرصه هنرهای نمایشی فارس با تاکید بر جایگاه پیشکسوتان عرصه هنر در جامعه گفت: اعطای نشان درجه یک هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استاد «رزاقی»، مایه افتخار جامعه هنری استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: ایجاد فرصت مناسب برای ارتباط هنرمندان جوان با هنرمندان پیشکسوت استان، فرصتی برای انتقال تجارب ارزشمند این سرمایه های اجتماعی فراهم می کند و در حوزه هنر باید به آن توجه ویژه کرد.

وی اضافه کرد: تکریم هنرمندان پیشکسوت از اولویت ها و اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است تا در ایجاد پیوند وجودی و معرفتی بین هنرمندان نسل قدیم و جدید موفق باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به هنر به عنوان عنصر مهم در ایجاد نگرش بیان کرد: هنر از جهان و انسان یک معرفت متفاوت ارائه می‌کند و برای همین نگاه هنرمند با سایرین متفاوت است.

وی ادامه داد: هنرمندان پیشکسوت در واقع، خط ارتباطی نسل‌های هنری با یکدیگر هستند و همواره در جامعه محترم شمرده می شوند و تجارب آنها باید به بهترین شکل برای شکوفایی جامعه مورد استفاده قرار بگیرد.

«علی نقی رزاقی»، نیز در این دیدار گفت: زحمات یک هنرمند، همواره برای تکامل معنوی جامعه انجام می شود تا گنجینه ای برای نسل های آتی در حوزه های مختلف ایجاد شود.

هنرمند پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی فارس افزود: اخذ دکترای درجه یک کارگردانی خود را نتیجه برکت وجود 2هزار بازیگر و افراد پشت صحنه در طی 43 سال اخیر می دانم که تلاش این هنرمندان موجب شده است تا جهان ارزش های فرهنگی ایرانی را ببینند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با پرداختن به نمایش در عرصه موضوعات داخلی و خارجی، راه های بیشتری برای جوانان هنرمند هموار شود تا با افزایش سالن های نمایش، افراد بیشتری برای تماشای نمایش مشتاق شوند.

کد خبر 976304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha