ارتقای سواد جامعه نسبت به اهمیت عملیات امداد و نجات نیازمند فرهنگ‌سازی است

حسین زادگان گفت: ۱۲۵نباید با شماره‌ای اشتباه گرفته شود باید به لحاظ فرهنگی کار شود تا مردم به اهمیت برخط بودن این شماره واقف شوند.همچنین کار رسانه‌ای دهیم تا سطح آشنایی مردم با حوادث و سوانح و اهمیت انجام به‌موقع عملیات امداد و نجات افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد حسین زادگان» امروز(6مهر) در ویژه‌برنامه روز ایمنی و آتش‌نشانی از آتش‌نشانی به‌عنوان پرتلاش‌ترین سازمان شهرداری یادکرد و گفت: آتش‌نشانان برای نجات جان هم‌وطنان از جان خود می‌گذرند و ایثار می‌کنند و این ارزشمند است.

 

استاندار مازندران بابیان اینکه  روز آتش‌نشان بهانه‌ای است برای قدردانی از این قشر زحمت‌کش که با تلاش فراوان درراه نجات جان انسان‌ها ازخودگذشتگی می‌کنند،افزود:  اختصاص دادن روزی در تقویم رسمی کشور به نام یک مجموعه و... علاوه بر تجلیل از زحمات فرد یا مجموعه، یک کار فرهنگی محسوب می‌شود تا توجه جامعه و مردم را به سمت اهمیت و جایگاه آن شغل یا فرد سوق دهیم.

 

وی اظهار کرد: اگر دنبال ارتقای ایمنی در جامعه هستیم این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه کار رسانه‌ای و فرهنگی انجام دهیم تا سطح آشنایی مردم با حوادث و سوانح و اهمیت آگاهی از امداد و نجات افزایش یابد.

 

حسین زادگان ادامه داد: اگر فقط نیروی انسانی را به سازمان تزریق کنیم تا موانع و مشکلات را برطرف کنیم  و اگر در حوزه فرهنگ‌سازی کار نشود طبیعتاً نتیجه‌ای مورد انتظار حاصل نمی‌شود.

 

وی بابیان اینکه حادثه تلخ پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان عزیز ایران اسلامی موجب شد تا مردم و مسئولین بیشتر بااهمیت و جایگاه شغل آتش‌نشانی آشنایی پیدا کنند، اذعان کرد: در کشور ما همه مردم عزیز پای‌کار هستند در همین بحران کرونا پرستاران و پزشکان عزیز از جان خود گذشتند و ایثار کردند تا مردم در سلامت باشند.

 

حسین زادگان گفت: خدمات خوبی در چند سال اخیر در حوزه آتش‌نشانی ساری اتفاق افتاده و باید استمرار داشته باشد.همچنین  آموزش نیروی انسانی بیش‌ازپیش موردتوجه باشد.

 

وی بیان کرد: میانگین حضور ما در آتش‌نشانی باید سه دقیقه باشد و از نرم جهانی عقب هستیم. باید آموزش نیروی انسانی، آمادگی جسمانی، بروز رسانی تجهیزات و ماشین‌آلات، ترافیک و همکاری مردم برای باز کردن راه برای ماشین آتش‌نشانی و ... برای تحقق این مهم در دستور کار باشد.

 

حسین زادگان در ادامه حریق مسجد جامع ساری را موردتوجه قرارداد و افزود:آتش‌نشانان با  عشق به خدمت‌رسانی و جان‌فشانی توانستند با امکانات محدود این حریق گسترده را اطفاء نمایند که باید از تلاش‌های آنان قدردانی نمود.

 

استاندار مازندران بابیان اینکه به‌عنوان مسئول کنار مردم و آتش‌نشانان هستیم ، گفت:در بحث نیروی انسانی و تجهیزات کمک خواهیم کرد.

 

وی به اهمیت شماره 125اشاره کرد و افزود: 125نباید با شماره‌ای اشتباه گرفته شود باید به لحاظ فرهنگی کار شود تا مردم به اهمیت برخط بودن این شماره واقف شوند .

 

 حسین زادگان تأکید کرد: صداوسیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی کمک کنند تا اطلاعات، آگاهی و اشرافیت مردم نسبت  به وقوع حوادث و نحوه برخورد آن‌ها با سوانح چگونه باشد افزایش یابد.

کد خبر 976638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha