بستری بیماران کرونایی همچنان در حال افزایش است / ثبات وضعیت قرمز در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر

حبیب زاده گفت: بستری بیماران کرونایی همچنان در حال افزایش است طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: بستری بیماران کرونایی همچنان در حال افزایش است طی 24 ساعت گذشته 41 بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی استان بستری شده اند که مجموع بیماران بستری شده به رقم  234 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه طی همین مدت 2 بیمار کرونایی جان خود را از دست داده اند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون 53 بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارد و 30 نفر نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون 7672 نفر در استان اردبیل به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در مراکز درمانی بستری شده اند و متاسفانه 642 نفر فوت کرده اند.

 

حبیب زاده اعلام داشت: شهرستان های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان های خلخال و گرمی در وضعیت نارنجی، شهرستان های نیر، نمین، سرعین، اصلاندوز، بیله سوار و پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان کوثر در وضعیت سفید قرار دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: ثبت وضعیت قرمز در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر نشان از عدم رعایت بهتر مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

 

حبیب زاده تاکید کرد: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

 

وی اظهار داشت: بیشترین تعداد بستری ها مربوط به شهرستان اردبیل است که نشان از کاهش مراعات های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است که امیدواریم زنگ هشداری برای افزایش موازین بهداشتی در این شهرستان باشد.

کد خبر 976644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha