طرح تبدیل همه مساجد به «مساجد سبز» در مالزی

مرکز تغییرات آب و هوایی و تکنولوژی سبز مالزی از مساجد این کشور خواست تا در برنامه «مساجد سبز» که بر روی صرفه جویی و ذخیره آب و برق تمرکز دارد شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «themalaysianreserve»،مرکز تغییرات آب و هوایی و تکنولوژی سبز مالزی از مساجد این کشور خواست تا در برنامه «مساجد سبز» که بر روی صرفه جویی و ذخیره آب و برق تمرکز دارد شرکت کنند.

 

«شمس البهار محمد نور»، دبیر کل مرکز تغییرات آب و هوایی و تکنولوژی سبز مالزی در این باره گفت: این برنامه منجر به صرفه جویی در مصرف برق و آب در مساجد برای یک محیط پویا خواهد شد.

 

وی افزود: این برنامه همچنین به مساجد امکان می دهد تا هزینه ها را کاهش دهند که در نهایت به سود همه است.

 

مرکز تغییرات آب و هوایی و تکنولوژی سبز مالزی همه شرکت ها را تشویق کرد تا با تخصیص دو میلیارد «رینگیت» (واحد پول مالزی) درخواست برای برنامه تامین مالی تکنولوژی سبز را به منظور مشارکت در برنامه مساجد سبز ارائه دهند.

 

وی به خبرنگاران گفت: به عنوان مثال شرکتی که مایل به نصب یک پانل خورشیدی است که می تواند 40٪ در هزینه های برق صرفه جویی کند می تواند برای درخواست خود را به مرکز تغییرات آب و هوایی و تکنولوژی سبز  مالزی ارائه دهد و از 2٪ کاهش نرخ بهره بهره مند شود.

 

مرکز تغییرات آب و هوایی و تکنولوژی سبز مالزی به شرکت ها توصیه کرده است تا با تیم مدیریت مسجد برای یافتن گزینه مناسب در این زمینه بحث و گفتگو کنند.

کد خبر 976945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha