مهمترین اولویت کشور حفظ امنیت داخلی است

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مهمترین اولویت کشور در شرایط فعلی حفظ امنیت داخلی است، گفت: ما مسئولان باید کمک کنیم تا شرایط را برای مردم سهل تر کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه نشست سراسری استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز استانداران با توجه به کمیته های تخصصی که تشکیل شده بود در حوزه های امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نظرات خود را ارایه کردند، ضعف ها و قوت ها مطرح شد و در رابطه با موفقیت ها و عدم توفیق ها گزارش ها ارایه شد و مقرر شد متناسب با این مسایل تصمیماتی اخذ شود.

 

وزیر کشور با بیان اینکه در جلسه امروز تحلیل جامعی از شرایط کشور و اولویت ها ارایه و درباره فضای پیش روی کشور در حوزه های مختلف توضیحاتی ارایه شد، اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین اولویت کشور امنیت داخلی است و در جلسه امروز تاکید شد که همه مسایل مرتبط با امنیت داخلی مستمرا رصد شود، پیش بینی ها و پیشگیری های لازم نیز در این خصوص انجام شود.

 

وی ادامه داد: در جلسه امروز مقرر شد شوراهای تامین استان ها فعال تر از گذشته عمل کنند، تصمیم گیری هایشان به روز باشد و هر کدام از موضوعاتی که بعد ملی پیدا می کند، بلافاصله به شورای امنیت کشور ارجاع شود تا درباره آن تصمیم گیری شود.

 

وی با اشاره به گزارش استانداران در رابطه با موضوعات امنیتی اظهار داشت: طبق این گزارش ها هیچ موضوع امنیتی نگران کننده ای در هیچ نقطه ای از کشور وجود ندارد.

 

رحمانی فضلی با اشاره به گزارش استانداران در حوزه اقتصادی نیز گفت: با توجه به عملیاتی بودن فعالیت ها در سطح استان ها و اشراف اطلاعاتی کامل از مسایل، استانداران در این جلسه تاکید کردند که می توانند با واگذاری بیشتر مسئولیت به آنها در این حوزه موفق تر عمل کنند.

 

وزیر کشور ادامه داد: همچنین در این جلسه این مسئله تبیین شد که بر روی نظام توزیع و نظارت و رفع موانع تولید و همکاری با همه واحدهای اقتصادی به ویژه بانک ها کار بیشتری شود تا در شرایط کنونی که اولویت ما معیشت و وفور کالا برای مردم و فعالیت و تولید صنایع و کارخانجات و جلوگیری از بیماری است، بتوانیم امور را پیش ببریم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین اولویت کشور حفظ وحدت، انسجام، امیدبخشی به مردم و تقویت روحیه مشارکت جویانه در مردم است، گفت: با توجه به اینکه در مسیر برگزاری انتخابات سال 1400 هستیم، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری انتخابات های شوراهای شهر و همچنین میان دوره ای خبرگان رهبری و مجلس را داریم اما به دلیل اینکه انتخابات ریاست جمهوری بعد ملی دارد، این انتخابات در اصل قرار می گیرد.

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: استانداران در این جلسه نگرانی هایی در رابطه با برخی قضاوت ها و داوری ها و رقابت های ستیزه جویانه در برخی مسایل داشتند که تاکید شد این فضا باید مدیریت شود. در سطح ملی نیز ما پیگیر مسئله هستیم تا بتوانیم انتخابات سالم و قانونی توام با امنیت را برگزار کنیم.

 

وزیر کشور همچنین با اشاره به گزارش استانداران در حوزه آسیب های اجتماعی گفت: هفته گذشته گزارش جامعی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با بحث آسیب های اجتماعی ارایه کردیم، اعضا تقاضا کردند ما جلسه ای دیگر را در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشیم تا گزارش را کامل کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با لطف خدا، وحدت، هماهنگی و تلاش بیشتر در شرایطی که واقعا برای مردم دشوار است و از طرفی با کرونا مواجه هستیم و نگرانی ها و آسیب هایی که درباره آن وجود دارد و با توجه به تحریم ها و افزایش قیمت ها و بی ثباتی در بازار مردم ما دشمن خود را بشناسند و مقاومتی را که در پیش گرفته اند، ادامه دهند. ما نیز به عنوان مسئولان باید تلاش کنیم تا شرایط را برای مردم سهل کنیم و از تصمیمات غلط و یا برخی اظهار نظرهای ناروا که شرایط را برای مردم سخت می کند، پرهیز کنیم.

کد خبر 977132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha