از پیشکسوتان جبهه و جهاد انزلی تقدیر شد

آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه جبهه و جهاد انزلی امروز(۷ مهر) در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میر غضنفری» امروز (دوشنبه، 7 مهر) در مراسم تجلیل از یشکسوتان جبهه و جهاد انزلی با تقدیر ازکلیه کسانی که در راه دفاع از آزادی و امنیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل حماسه آفرینی کردند، اظهار داشت: شما پیشکسوتان، کهنه سربازان، سرداران و فرماندهانی که برای دفاع از ارض، ناموس، ملک، ملت، خویش و تبار این سرزمین در روزهای آتش و خون با پیکار با بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران برای اعتلاء و به اهتزاز درآوردن پرچم کشورمان تلاش کردید، پیروز و سرفراز هستید.

 

فرماندار انزلی یاد آور شد: نظام سرافراز جمهوری اسلامی ایران مفتخر به داشتن سربازانی است که با تفکر متعالی دین اسلام رشد یافته اند.

 

وی هشت سال جنگ تحمیلی را جنگ برخاسته از اعتقادات دینی مردم اعلام کرد و افزود: گرچه این جنگف سختی ها و ویرانی هایی به‌دنبال داشته اما شما جانبازان سرافرازی که یادگاران جنگ هستید توانستید حقانیت نظام، دین و استقلال ایران اسلامی را به جهانیان نشان دهید.

 

میرغضنفری خاطر نشان کرد: این امر میسر نبود مگر به مدد الهی و تفکری که از معمار کبیر انقلاب نشات گرفته است. ما به داشتن شما سربازان و سرداران شرافتمند می بالیم که فرزندان خود را تقدیم نظام و انقلاب کردید وامروز به واسطه شماهاست که این نظام پایه هایش مستحکم شده است.

 

وی افزود: اگر امروز سپاه، ارتش، بسیج و وزارت اطلاعات با وجود تحریم ها می توانند بزرگترین شبکه های جاسوسی را کشف کرده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند به مدد شماهاست.

 

*با نگارش خاطرات خود در حفظ آثار دفاع مقدس بکوشید

حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» نیز در این آیین، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان جبهه و جنگ را یک وظیفه ملی اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام رهبری تکریم پیشکسوتان جنگ باید به‌صورت مادی و معنوی مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

 

امام جمعه انزلی افزود: می توان با اجرای برنامه های مختلف و برگزاری ماهانه آیین گرامیداشت یادواره های شهداء از سرمایه های دفاع مقدس حفظ و حراست کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: مقام رهبری در اولین روز از هفته دفاع مقدس که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد نسبت به دست های تحریف گر در بیان واقعیت های دفاع مقدس هشدار دادند.

 

حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد: پیشکسوتانی که در دفاع از این مرز و بوم تلاش و جانفشانی کردند و این راه را به پایان رساندند اکنون وظیفه مقابله با جنگ نرم را بر عهده دارند.

 

وی راه مقابله با این جنگ نرم را تقویت ادبیات دفاع مقدس و استفاده از نثر، نظم، فیلمنامه و نمایشنامه و ... اعلام کرد و افزود: ادبیات دفاع مقدس می تواند توطئه های دشمنان را باطل کند.

 

شمس الدین یاد آور شد: هر یک از شما پیشکسوتان می توانید با نگارش خاطرات خود در حفظ آثار دفاع مقدس بکوشید.

 

اجرای مارش نظامی توسط گروه رزم نوازی نیروی دریایی ارتش، قصه گویی توسط سونا سوناز و ترنم فتحی نیا از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک انزلی و اهدای هدیه و لوح تقدیر به ۵۲ پیشکسوت جبهه و جهاد ارتش، سپاه، بسیج، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش از برنامه های جانبی این مراسم بود.

کد خبر 977202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha