مکتب سلیمانی باز تولید جدید از آموزه ها و دکترین اسلام است

سوقندی با بیان اینکه مکتب سردار سلیمانی دارای پیشینه و ریشه محکمی از اسلام ناب محمدی است، گفت: مکتب سلیمانی باز تولید جدید از آموزه ها و دکترین اسلام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدرضا سوقندی در نشست خبری تبیین مکتب سردار سلیمانی در نمایشگاه دفاع مقدس گفت: یکی از معارف دفاع مقدس، سردار سلیمانی است. ما نیازمند تبیین، بازشناخت و بازتعریف مکتب سردار سلیمانی هستیم. 
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران افزود: برخی گفته اند مکتب سلیمانی یک مکتب فکری و اندیشه ای نیست و این سردار شهید فیلسوف، فقیه و اندیشمند نبوده است که بتوانیم در حوزه اندیشه ای برای او تعریفی ارایه کنیم.
 
سوقندی با اشاره به مستندات شفاهی از سردار سلیمانی گفت: مبانی فکری، اندیشه ها و نظریات سردار سلیمانی در سخنرانی ها و مباحث شفاهی بیان شده است و در این زمینه آثار کمی به انتشار رسیده که نباید کم کاری خود را به حساب شهید سلیمانی بگذاریم. 
 
وی خاطرنشان کرد: هیچ صاحب مکتبی تمامی مسیر را به تنهایی طی نمی کند بلکه هواداران و پیروان آن مکتب هستند که باید این رسالت را بر دوش بکشند.
 
سوقندی خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی قبل از اینکه یک مکتب اجرایی و عمل گرا باشد، دارای مبانی فکری و اندیشه ای و نظری است که مبانی نظری به این مکتب هویت می دهد.
 
رییس ستاد چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: لزوما صاحب هر مکتبی نباید آثار مکتوبی داشته باشد و در این زمینه سردار سلیمانی دارای آثار شفاهی بسیار زیادی است و از ابتدا که وارد میدان دفاع مقدس شده ام تا امروز آثار شفاهی زیادی از او به ثبت رسیده است که دارای اندیشه های حکیمانه، مفید، مختصر و موثر است. 
 
وی با بیان اینکه چرا باید مکتب سلیمانی بگوییم، گفت: مکتب، راه و اندیشه است و همان گونه که رهبر انقلاب فرموده اند «سردار شهید عزیز ما را به عنوان یک مکتب، راه و مدرسه و درس آموزی نگاه کنیم، در این صورت است که اهمیت این موضوع روشن می شود».
 
وی تصریح کرد: به همان دلیل که می گوییم مکتب حسینی مکتب امام خمینی (ره) است به همین دلیل نیز می گوییم مکتب حاج قاسم سلیمانی زیرا مکتب اول جدا از انقلاب، امام (ره) و قرآن نیست. 
 
وی یادآور شد: سایر مکاتب در طول تاریخ به دنبال آن بودند که در مقابله با مکاتب دیگر مکتبی را ارایه دهند اما در مکتب اندیشه اسلامی مکتب سردار سلیمانی مکتب جدیدی نیست. 
 
وی گفت: مکتب سردار سلیمانی یک عینیت و بازتولید جدید از آموزه ها و دکترین اسلام است. 
 
سوقندی ادامه داد: مکتب یعنی مجموعه ای از اندیشه ها و تفکرات که پیروان آن حاضرند برای عینیت بخشیدن به آن مکتب تا پای جان، جانفشانی کنند. 
 
وی در مورد ویژگی های مکتب شهید سلیمانی گفت: انقلابی بودن یکی از ویژگی های بارز مکتب سردار سلیمانی است؛ در حقیقت مدل این مکتب یک مدل رهبری است و همین امر نیز از ویژگی های مکتب سردار سلیمانی محسوب می شود. 
 
وی گفت: انقلابی بودن به تمام عرصه ها مربوط می شود. مکتب سردار سلیمانی دارای پیشینه و ریشه است و به مبانی محکمی تجهیز شده که اگر تمامی سخنرانی ها و اندیشه های شفاهی او را مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که این مکتب دارای یک جهان بینی و ایدئولوژی است که به مبانی اسلامی و شیعی می رسد و به تعبیر امام (ره) مکتب اسلام ناب محمدی است و سردار سلیمانی در راه مبارزه با یکی از مکتب های جعلی اسلامی (داعش) به شهادت رسیده است. 
کد خبر 977268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha